Vacanță în stațiunea Riccione, recomandări și impresii

Italia este una dintre țările mele preferate. Alegem Italia ca destinație de vacanță pentru plajă și mare. Ani la rând, am mers în Lido di Jesolo și am fost încântați. Dar anul acesta ne-am dorit să încercăm o stațiune nouă. Varianta cea mai tentantă a fost stațiunea Riccione. Inițial, căutasem cazare pentru Rimini. Pentru o experiență mai bună, ni s-a recomandat Riccione.

Am căutat review-uri despre stațiune. Cu ani în urmă, aceasta era stațiunea preferată a vipurilor din Italia. Era considerată una dintre cele mai luxoase stațiuni. Numeroase hoteluri și restaurante, magazine și târguri de produse, faleză lungă și plajă întinsă. Am zis ”Riccione” să fie anul acesta.

Cazare: Little Hotel Riccione #takeyourtime

Ne place ca hotelul să fie pe plajă, cât mai aproape de mare. Micul dejun e important să fie variat, pe placul nostru. Camerele spațioase, obligatoriu cu balcon, da, încă există camere de hotel, de 4 stele, la mare, fără balcon.

Soțul meu a avut răbdare să caute hoteluri și caracteristici. Eu m-am ocupat de cerut oferte de preț. Ne-a plăcut tare mult prezentarea de la Hotel Little, oferta de preț a fost de nerefuzat și am rezervat pentru 10 zile, inclusiv parcare.

Vă recomand, pentru un preț mai bun la cazare, să trimiteți un email la recepție. Veți primi un preț personalizat și o cameră mult mai frumoasă. Noi am primit o cameră la ultimul etaj, cu balcon mare, vedere la mare chiar din față.

Camera a fost spațioasă, patul foarte confortabil, doar baia cam mică. Balcon cu vedere la mare, suport pentru prosoape, am remarcat că puține aveau acest suport. Seif și frigider care chiar răcea. Curățenie se făcea zilnic, schimbat de prosoape. Cosmetice de baie de calitate. Aveam la dispoziție un fierbător, 2 căni și plicuri cu ceaiuri diverse și sortimente de cafea la cald sau rece. Ni s-a pus la dispoziție și dezinfectant pentru mâini și șervețele.

Little Hotel Riccione

Micul dejun la Hotel Little Riccione

Recunosc, am ales acest hotel pentru micul dejun pe care îl oferă. Patiserie, în mare parte, făcută de ei, dar și omletă, bacon, varietăți de mezeluri de calitate și brânzeturi delicioase. Serveau și mici sandvișuri. Aveam de toate, nu ne-a lipsit nimic. Fructe, iaurt, cereale, gemuri și miere, inclusiv fagure de miere, sucuri, fructe confiate uscate de ei și biscuiți home made.

Micul dejun se putea servi de la 7:45 la 12. Nu a fost nevoie să ne alegem un interval orar, așa cum ne-am obișnuit în ultimul an. Serveau cafea de specialitate, cu espressor performant pentru a oferi o cafea excelentă. Ceea ce e un mare plus!

Vacanță în stațiunea Riccione, recomandări și impresii
mic dejun

Câteva detalii

Mașina a fost în parcare supravegheată. Nu am avut parte de incidente sau momente neplăcute. La finalul vacanței, am primit cadou din partea hotelului un pachet frumos, vin, sare din acea zonă, cică aduce noroc să oferi sare, și compot de mere și pere, varianta de lux. Pachetul oferit a fost însoțit de un bilet semnat de tot stafful. Mi s-a părut un gest tare frumos.

Recomand hotelul acesta din tot sufletul. Este la 1 minut de plajă și mare. Este intim, nefiind foarte mare, curat și un personal tare prietenos!

Plaja și faleza din stațiunea Riccione!

Plaja este tare frumoasă și foarte lungă, are multe rânduri de șezlonguri cu prețuri diferite. Noi am luat șezlong chiar lângă mare. Ne place să stăm în apă, ne-am jucat și cu palete și ne-am dorit să ne putem supraveghea lucrurile. În plus, briza ne-a ajutat să nu simțit cât de fierbinte e soarele.

Fiind luna august, am plătit mai mult pentru șezlonguri. Ni s-a făcut o mică reducere pentru că am plătit cash și nu am dorit factură. Pentru două șezlonguri cu perinițe pentru cap, umbrelă și măsuță, am plătit pe 9 zile, 200 euro în loc de 212. În luna iulie, am fi plătit 185 euro. Cam asta e diferența.

Faleza este minunată, plină de terase și restaurante cu mâncare specifică Italiei. Magazine variate, de la branduri de lux, cunoscute, magazine cu produse tradiționale sau realizate de localnici, până la binecunoscutele magazine cu suveniruri, produse și haine de plajă. Prețurile sunt pentru toate buzunarele.

stațiunea Riccione, Italia

Stațiunea Riccione este o bună destinație de vacanță

Intrarea în mare este lină, ideală pentru copii sau cei care nu știu să înoate, cum sunt eu. Plaja este plină de scoici minunate, impecabile. Zi de zi, adunam câte un pumn. Mie îmi plac la nebunie, îmi alină dorul de mare.

Există numeroase unități de cazare, mai aproape de mare și faleză, dar unde este mai multă gălăgie. Dar și mai departe de faleză, unde e mai liniște, și dispun de piscină, pentru a compensa distanța până la mare.

Există restaurante cu tematică, dar vă voi povesti în următorul articol experiențele culinare.

Viața de noapte atrage mulți tineri. Sunt multe cluburi și terase care servesc până târziu cocktailuri. O dată pe săptămână se organizează un târg cu produse hand made. Pentru mine a fost o adevărată surpriză să găsesc la un astfel de târg produse de cea mai bună calitate.

Dar au existat și mici dezamăgiri

Stațiunea Riccione este tare lăudată și apreciată de italieni. Urma să înțeleg acest aspect după câteva zile petrecute aici.

E o stațiune iubită de italieni. Ponderea lor este foarte mare aici. Au văzut foarte puțini români, nemți, croați și sloveni. Motiv pentru care, chelnerii și/sau personalul din magazine nu vorbesc engleza. Norocul nostru e că noi înțelegem aproape tot ce zic ei. Ei mai puțin ce ziceam noi.

Într-un restaurant, exista o singură ospătară care vorbea engleza. Meniurile sunt doar în italiană, foarte puține au traduse preparatele și în engleză.

Nu știu dacă e vorba de pandemie sau așa sunt ei, dar erau de o aroganță nejustificată de multe ori. Ți se vorbea cu superioritate ca să înțelegi că e un privilegiu că servești masa acolo pe banii tăi. Nu în toate localurile am pățit asta, dar în unele, suficient cât să îmi lase un gust amar.

Traficul este groaznic. Nu se respectă nicio regulă de circulație.

Era să fiu lovită pe trecerea de pietoni fiindcă ei nu opresc. Am observat că pietonii sunt obișnuiți să mulțumească când sunt lăsați să treacă strada, pe trecerea de pietoni, unde au tot dreptul. În plus, ca pieton, trebuie să te ferești și de biciclete, trotinete, scutere, motociclete. Dezastru!

Un lucru pe care nu ni l-a spus nimeni și l-am simți pe pielea mea. În stațiunea Riccione, bate vântul zi de zi. Dimineața era soare, cald, marea calmă. După ora 14, vântul se întețea, în ultimele zile a avut viteză de 25-30km/h. Era mereu arborat steagul roșu, nu se recomandă baia în mare. Marea devenea agitată, erau valuri foarte mare. Vântul devine obositor, e aproape imposibil să mănânci ceva fără condimentul de bază ”nisipul”. Și cititul a fost o provocare. Nisipul spulberat de vânt, cu viteză, îți dă senzația a o mie de ace pe piele.

O vacanță de relaxare

Vacanța în stațiunea Riccione a fost una de relaxare, plajă și încărcarea bateriilor. O zi am petrecut pe drum și în orașul Ljubljana, 2 zile de poveste în Florența. Am făcut și traseul Via Muraglione. Un traseu spectaculos cu multe serpentine, peisaje de poveste, poți urmări și Drumul Laptelui, aici există multă ferme.

Ne-am dorit doar să ne relaxăm pe plajă și să ne bucurăm de soare. Am vizitat stațiunea Rimini, unde aveam niște prieteni. Mi-a lăsat un gust amar această stațiune. Are un aer comunist, terase vechi, restaurante neîngrijite.

În rest, nu am vizitat nimic din apropiere. San Marino îl bifasem cu ceva timp în urmă. Pietonala din stațiunea Ricicione ne-a fost suficientă pentru plimbări, explorări și shopping.

Sunt recunoscătoare că am ajuns anul acesta în Italia. Am bifat minunata Florența! Zile în șir, m-am relaxat la plajă, cu o carte bună, am băut cafea excelentă și mi-am încărcat bateriile privind marea.

vacanța în stațiunea Riccione

15 thoughts on “Vacanță în stațiunea Riccione, recomandări și impresii”

1. Te-am urmărit cu drag pe Insta când erai în vacanță! Abia așteptam să postezi story-uri ca să mă mai bucur de peisajele frumoase!!

2. De când am văzut postările tale despre Riccione am fost tare curioasă să aflu detalii și opiniile tale. Până acum nu am ajuns în Italia și mii-am propus să o trec la destinații .
    Mă bucur că a fost o vacanță frumoasă, dar ămi pare rău de aspectele mai puțin plăcute despre care ai pomenit. Nu știu cum, dar cam același sentiment l-am întâlnit și eu. Dar, învățăm din expriențele pe care le avem.
    Vacanță minunată în continuare!

3. De la inceput vreau sa precizez ca locuiesc in Riccione din 2012 si as dori sa fac anumite precizari.Chestia cu vantul este o exagerare,nu stiu cand ai fost,in ce perioada a anului si ce fenomene ai prins de a putea generaliza acest lucru.Apoi,la fel,te asigur ca in proportie covarsitoare italienii sunt f.amabili si majoritatea vorbesc engleza.Chelnerii pe care i-ai intalnit poate erau de alta nationalitate deoarece sunt f.multi.In rest ma bucur pt.tine ca ai ajuns sa stai cateva zile pe insoritul litoral al Adriaticii si pe viitor iti recomand zona plajelor 101-102 si a hotelurilor emergente care sunt net superioare celui in care ai locuit.In rest,Auguri!