Lido di Jesolo și Veneția, Italia, vacanță 2023

Chiar dacă e toamnă, sunt cu gândul la vacanța de vară din Italia. Trebuie să vă povestesc de ce revenim în Lido di Jesolo, an de an. Vă spuneam că noi obișnuim să avem două vacanțe de vară, la mare. Prima din anul acesta a fost pe Coasta de Azur, iar a doua în Lido di Jesolo. Da, am revenit în Lido di Jesolo, nici nu mai știu a câta oară, dar știu din ce motive.

Inițial ne dorisem să mergem în Makarska, Croația, dar până la urmă a rămas, Italia. Lido di Jesolo este o stațiune pe placul nostru. O stațiune animată, curată, foarte mare, cu multe magazine și restaurante. Oferta de hoteluri este variată și la prețuri diferite. Așa se face că anul acesta am ales un hotel pe care îl văzusem anii trecuți și ne-a plăcut.

Lido di Jesolo

Hotel Napoleon, alegerea noastră de cazare

E dificil să alegi când ai foarte multe opțiuni potrivite. Noi ne-am setat niște standarde și e important să le îndeplinească hotelul. Hotel Napoleon a fost decizia finală pentru că e un hotel pe plajă, hotel de familie, o să vă explic de ce contează acest detaliu, oferea parcare privată și e situat în centrul stațiunii.

Italienii sunt cunoscuți pentru ospitalitate, nu exagerată, iar când e o afacere de familie, se simte. Sunt mult mai prietenoși, deschiși la comunicare, amabili. Așa este și acest hotel Napoleon, unde doamna proprietară era zi de zi la hotel, deși cred că avea în jur de 75 de ani. Un exemplu de femeie care se respectă, cochetă, mereu cu accesorii, machiată, părul aranjat, zâmbind frumos tuturor și dispusă la povești. Ne spunea că a ajuns să cunoască generații întregi ale turiștilor care îi calcă pragul de ani de zile. Doamna era însoțită de cățelul Ronnie, care era și mascota hotelului, un brac german. Ronnie e un exemplar impecabil, prietenos, pe mine m-a ajutat să-mi alin dorul după Kira mea.

Fiul dânsei era prezent și el, fie la recepție, fie la bar servind cafea și băuturi diverse, mereu cu zâmbetul pe buze. În prima zi când am ajuns la hotel, ne-a dat toate detaliile legate de cazare, mare și plajă, șezlonguri și biciclete. Surpriza a fost să avem prânzul gratuit din partea casei. Mi s-a părut frumos din partea lor. În fiecare seară, trebuia să alegem dintr-un meniu ce ne dorim să mâncăm a doua zi la prânz. Puteam alege paste, salate sau renumitele lor sandviciuri.

Detalii despre cazare

Camera a fost spațioasă, parțial cu vedere la mare, baie mare, menționez mereu acest detaliu pentru că contează mult. Aveam balcon spațios, frigider și seif, patul spațios și confortabil, curățenie se făcea în fiecare zi.

În prețul cazării, aveam mic dejun și prânz, parcare, acces la piscină și șezlonguri cu umbrelă, biciclete. Noi ne trezeam de dimineață și ne ocupam din timp șezlongurile pentru a avea vederea la mare. Pentru mine e o adevărată bucurie să citesc pe plajă și să mă relaxez privind marea.

Mi-a plăcut mult hotelul că aveau lângă recepție două săli de relaxare. Bineînțeles că era un pian minunat, rafturi cu cărți și reviste, fotolii și canapele comode.

Restaurante recomandate în Lido di Jesolo

Datoria soțului meu era de a căuta localul pentru cină. Este pasionat de gătit și mâncare bună, așa că el alegea restaurantul. Stațiunea are multe localuri unde poți mânca preparate culinare deosebite. Noi am testat câteva și am revenit acolo unde am fost impresionați. Avantajul este că în unele restaurante, ospătarii sunt românii și îți pot face recomandări mult mai explicite.

*Restaurant La Marachella

Este un local tare cochet, cu mâncare delicioasă. Îl descoperisem anul trecut și ne-am dorit să vă revenim. Aici servesc o pizza delicioasă cu blat subțire, pastă de avocado și somon afumat, puțin mărar presărat deasupra. Tot aici am savurat o caracatiță gătită impecabil și servită cu legume. Soțul meu a mers pe fructe de mare, preferatele lui. Bineînțeles că am luat și desert. Ospătarul, fiind român, ne-a explicat că toate deserturile sunt făcute de către ei, nimic nu este cumpărat sau decongelat. Nota de plată a fost 110 euro, a meritat pe deplin.

*Restaurant Rossi

Noi am fost atrași de designul interior. Contează ca localul să fie frumos, curat, meniul variat și personalul amabil. Aici am savurat tot caracatiță, dar total diferit gătită. Am luat și o pizza Rossi, era cu creveți, mozarella bufalla, roșii cherry și valeriană. Interesantă combinație, fresh, delicioasă. Soțul meu și-a luat midii, iar în altă zi a ales pește copt în sare la cuptor. A fost cel mai bun pește savurat vreodată. Nota de plată a fost între 70 și 110 euro. Nu uitați că la italieni se plătește taxa de masă, 2-3 euro/persoană.

Veneția, din nou, dar cu o experiență nouă,

plimbare cu gondola

Întotdeauna când mergem în Lido di Jesolo, mergem și în Veneția. E un oraș fascinant, de care nu te poți sătura și noi îl vizităm de fiecare dată. Varianta cea mai bună e să mergem cu mașina până în orașul Punta Sabbioni. Acolo lăsăm mașina în parcare, 10 euro/zi. De acolo, luăm bilete pe vaporaș, 15 euro/dus/întors/persoană. Drumul durează cam 40 de minute și sunt plecări la ore fixe.

Ne place să ne plimbăm pe străduțe, admirăm arhitectura și ne oprim să savurăm o cafea, înghețată sau delicioase lor prăjituri. Anul acesta, am decis să facem și o plimbare cu gondola pe canalele din Veneția. Am plătit 80 euro pentru 30 de minute și a meritat pe deplin. Experiența este unică, a fost o plăcere să ne plimbăm prin Veneția și să o vedem din gondolă. Există locuri unde nu poți ajunge decât cu gondola. Am savurat pe deplin experiența aceasta. Gondolierul a fost tare simpatic, ne-a povestit câte puțin, am apreciat că ne-a lăsat să ne bucurăm în liniște de plimbare.

Gondolierii își lasă meseria din generație în generație și sunt un serviciu public. Ei funcționează și noaptea, dar prețul crește. Au o dexteritate ieșită din comun, am fost profund impresionată. Am întrebat cum era Veneția înainte, cu mulți ani în urmă. Mi-a zâmbit, a privit în depărtare și a zis, Veneția era liniștită! Am dedus că turiștii aceștia mulți aduc bani orașului, dar și multă gălăgie, mizerie.

Veneția este și despre shopping. Regăsim aici o mulțime de magazine, de la branduri de lux, branduri locale, souveniruri, absolut tot ce îți poți imagina sau permite.

Veneția, Italia

Ne lăsăm ultimele zile de vacanță pentru plajă, relaxare, lectură. M-am bucurat de fiecare moment petrecut în fața mării, adorând fiecare val. Vremea a fost minunată, peste zi 30 de grade, iar seara 20-22 grade. Dormeam cu geamul deschis pentru a auzi valurile mării. Perioada vacanței a fost început de lună septembrie.

Recomand din suflet stațiunea Lido di Jesolo, iar ca și cazare, dintre tot ce am bifat până acum, Hotel Napoleon mi se pare cea mai bună opțiune.

Multe poze puteți vedea aici.

5 thoughts on “Lido di Jesolo și Veneția, Italia, vacanță 2023”

1. M-a impresionat plăcut atât cazarea cu oferta de prânz din partea casei, cât și restaurantele. Ce să mai spun de locurile pe care le-am și văzut din timpul vacanței!?! M-ai făcut să-mi doresc și mai tare să ajung și eu în Italia, în aceste locuri.
    Mulțumesc!

2. Îmi place tot ce ne.ai povestit și poate mă crezi că am simțit de parcă am vizitat puțin și eu acele locuri!!😊Mulțumesc!!!