Hidratare pe timpul caniculei

apaOrganismul uman are necesitatile sale privind alimentatia. Insa nu trebuie sa uitam ca apa este un element important pentru sanatatea corpului, chiar daca nu are rol energetic, ea actioneaza asupra tuturor proceselor vitale. Cantitatea de apa din organism este inves proportionala cu varsta, astfel in faza de embrion apa reprezinta peste 90%, copilul pana la 7 ani aproximativ 80%, copilul de varsta scolara 70%, iar la adult 60-65% din greutatea corporala.

Iata care sunt cele patru roluri ale apei in organism:

  • Asigura circulatia oxigenului si nutrientilor prin sange si limfa, si elimina produsii rezultati din digestie si metabolism ;
  • Are rol plastic, ea intra in mod direct in procesul de crestere a organismului ;
  • Mentine temperatura constanta a organismului si elimina excesul de temperature prin transpiratie ;
  • Procesele chimice ale organismului se realizeaza doar cu ajutorul apei.

Un lucru extrem de important pentru mentinerea functionarii normale a organismului il constituie cunoasterea nevoilor zilnice de apa. Necesarul de lichide zilnice variaza in functie de sex, varsta, activitate fizica, temperatura mediului extern, fiind in medie intre 2-4l/zi, insa nevoile hidrice ale organismului pot depasi 5 l /zi. Stiati ca orgasnismul poate rezista mai mult timp fara hrana, pana la 40 de zile, insa lipsa de apa 7-8 zile poate duce la deces ?

Trebuie sa stim ca legumele si fructele zemoase hidrateaza organismul mai mult decat un pahar cu apa. In zilele toride de vara, ele sunt mai eficiente si reprezinta o gustare revigoranta. Legumele si fructele zemoase actioneaza ca un aliment si o bautura incorporate in acelasi produs, oferind organismului cantitatile de saruri minerale, zahar natural aminoacizi si vitamine, care sunt consumate in timpul exercitiilor fizice.

Care sunt cele mai eficiente in hidrarea organismului ? Pepenele verde (continut de apa 92% si 8% zahar, bogata in vitamina C, beta caraton) si papaya datorita substantelor luteina si zeaxantihin,  castravetele care are un efect hidratant de doua ori mai puternic decat aceeasi cantitate de apa consumata, telina contine saruri care dizolvate in apa contribuie la propagarea ei in intreg organismul.

Lichidele reci ies mai repede din stomac decat cele calde. Apa nu trebuie consumata in cantitati mari, ci mai degraba in cantitati mici, dar mai des. Nu trebuie asteptat pana la aparitia setei pentru a incepe hidratarea, ci trebuie mai degraba sa bem lichide la intervale regulate. In ceea ce priveste sucurile, sunt preferate cele naturale, mai ales cele care contin un amestec de pulpa si suc, care au un continut mai mare de fibre si pectina si un indice glucidic mai bun. Incearca sa eviti consumul de bauturi carbogazoase, cele care contin cofeina, sau alcoolul deoarece ele accentueaza pierderea de lichid, in loc sa mareasca aportul.

2 thoughts on “Hidratare pe timpul caniculei”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Pe aripile vantului – Margaret Mitchelle

In acest week-end va recomand o carte de suflet, care a ramas celebra si cunoscuta chiar si dupa atatia ani...

Close