Trucuri pentru a face mai multă mișcare

Trebuie să facem mai multă mișcare

Cred că aceasta este rezoluția la început de an pentru toată lumea. Suntem conștienți că trebuie să facem mai multă mișcare. Căutăm soluții pentru că sănătatea e cea mai importantă. Sper că ultima perioadă ne-a arătat acest lucru, sănătatea e pe primul plan.

Timpul nu ne ajunge să facem câte activități ne-am dori. Așa că apelăm la diverse trucuri pentru a face mișcare. Identificăm pauzele, lungi sau scurte, și le transformăm în minute de mișcare. Oricât de puțin, contează să facem în fiecare zi. Cu timpul, ne vom obișnui să facem tot mai multă mișcare.

Trucuri simple pentru a face mișcare, zi de zi

Vei spune că sunt prea simple. Atunci hai să le punem în practică. Vom avea doar beneficii pentru minte și trup. Zi de zi, îți vei dori să faci mai multă mișcare, în moduri diferite.

✦ Hidratează-te corespunzător

Mă vei întreba ce legătură are apa cu mișcarea. Cu cât vei bea mai multă apă, cu atât va trebui să faci pauze pentru a merge la toaletă. Dar și pauze de la muncă, pentru deconectare, și umplerea recipientului cu apă. Cât de simplu!

✦ Joacă cu mingi

Mișcarea trebuie să fie interactivă, motiv de bucurie. Achiziționează mai multe tipuri de mingi și improvizează diverse jocuri. De la clasica minge de fotbal sau baschet, până la mingile de tenis sau fluturașii de badminton. Nu uita de mingea de gimnastică, de real folos și o adevărată distracție.

✦ Vorbitul la telefon – benefic

Obișnuiești să vorbești mult la telefon? Fă pași în timpul discuției. Plimbă-te prin birou sau pe holuri, urcă și coboară scări. Dacă e vreme frumoasă, ieși în curte, îți va face extrem de bine. Dacă e rece, frigul te va energiza.

✦ Organizarea biroului

Tindem să aglomerăm biroul atunci când avem mult de lucru. Simțim nevoia de a le avea pe toate la îndemână. După ce ai finalizat o etapă, fă o pauză, ridică-te în picioare și fă curățenie pe birou. Pune totul la loc și asigură-te că alegi drumul cel mai lung spre dulap și înapoi la birou.

✦ Parchează cât mai departe de intrare

Ne-am obișnuit să căutăm locul cel mai apropiat de intrare. Parcă evităm să facem mișcare. Așa că obișnuiește-te să parchezi cât mai departe de intrare sau de locul unde trebuie să ajungi. Nu te sperie frigul nu-i așa? Asigură-te că ai 1-2 pulovere variate la îndemână, pentru frig, dar și pentru ploaie și vânt. Astfel nu mai ai nicio scuză.

✦ Exerciții în timp ce te uiți la TV

Uneori te mustră conștiința că stai la tv. Ca să scapi de acest sentiment de vinovăție, fă exerciții în timp ce urmărești emisiunea preferată la tv. Așa nici nu vei simți cum trece timpul, nici statul la tv nu mai e problemă.

✦ Ridică-te de pe canapea în timpul pauzelor publicitare

La cât de des sunt pauzele publicitare, vei face suficientă mișcare. Udă florile în acest timp, spală câteva vase, întinde niște haine la uscat. Găsește motive pentru a te ridica de pe canapea la intervale de timp. Astfel mai faci și ceva treabă prin casă.

✦ Setează alarma pentru a face mișcare

Ești extrem de ocupat și efectiv uiți să faci pauze. Setează alarme la intervale diferite de timp. Te asiguri că te rupi din treabă și faci pauza pentru mișcare, atât de necesară.

✦ Un prieten pufos – de real ajutor

Un câine e o adevărată bucurie și sursă de energie, dar are nevoie de joacă și mișcare. Te va determina să faci pauze regulate, mai ales dacă stai la apartament sau stă în casă. Nevoile și le va face afară și va trebui să ieși cu el. Plimbările îi sunt de real folos, și lui, dar și ție. Vă face bine să vă plimbați, să petreceți timp împreună, să repetați diverse exerciții de dresaj.

✦ Uită de mașină, optează pentru bicicletă

Dacă nu în fiecare zi, măcar de 2-3 ori pe săptămână. Jobul e prea departe și trebuie mașină? Ok, dar măcar drumurile până la magazinul apropiat sau farmacie, parcurge-l cu bicicleta. Te vei bucura de aerul curat, vei ajunge mult mai repede și vei face mai multă mișcare.

✦ Uită de lift, folosește scările

Optăm pentru varianta cea mai simplă, dar măcar o dată sau de două ori pe zi, lasă liftul și urcă sau coboară pe scări. Prea multe etaje, atunci măcar oprește liftul cu 2 etaje mai repede. La început, ți se va părea extrem de greu, obositor, dar cu timpul îți va crește rezistența, ceea ce e de bine pentru tine.

✦ Poartă un ceas smart

De mare ajutor, să ai un ceas care monitorizează tot. Te va atenționa când ai stat prea mult timp pe scaun. Îți va spune câți pași ai făcut pe zi, câte calorii ai ars. Cu siguranță, te va determina să faci mai multă mișcare.

✦ Grăbește pasul când mergi

Te deplasezi din punctul A în punctul B? Fă-o într-un ritm mai alert. Nu te plimba, cu pași mici, în ritm de melc. Fă pași mari, grăbește ritmul, respiră și inspiră corect.

✦ Activități în grădină

Nu e nevoie să plătești un grădinar să se ocupe de curtea ta. Activitățile din fiecare anotimp, îți vor solicita timp și energie. Inevitabil vei face multă mișcare, fiecare mușchi va fi antrenat. Ai copii? Bun motiv să îi faci să te ajute la treabă și să vă distrați. Astfel le distragi atenția de la tv, telefon și vă petreceți timp împreună. La final, veți avea o curte e poveste.

✦ Plimbarea de după cină

Cât de bine e să ne întindem pe canapea după cină. Mâncarea gustoasă a fost savurată din plin. Dar în loc să te întinzi pe canapea și să simți că ești plin, mai bine ieși la o plimbare. Ai cățel? Bun motiv să îl plimbi. Ai copii? Ieșiți la o plimbare prin cartier. În fiecare anotimp, natura este în schimbare și te poți bucura de o priveliște diferită.

✦ Cumpărături de la cel mai apropiat magazin

Trebuie să faci mici cumpărături pentru casă? Nu trebuie să iei mașina și să fugi la supermarket. Poți achiziționa cele necesare de la magazinul de lângă casa ta. Mergi până acolo în pas alert. Plimbă-te printre rafturi, chiar și dacă de la acel raion nu ai nevoie de nimic. Întoarce-te acasă în pas alert, vioi. Te vei simți mai energizat.

✦ Ordine regulată în dressing

Organizarea dulapurilor se face sezonier. Ce te oprește să o faci mai des? Mută locul hainelor, împătură-le pe cele răsfirate. schimbă hainele pentru a le vedea și pe cele pe care le porți mai rar.

Pare simplu? Să trecem la treabă!

Le parcurgi pe toate, citindu-le, și îți dai seama cât de multe moduri există pentru a face mai multă mișcare. Acum că ai atât de multe idei, e timpul să treci la treabă. Aplică zilnic câteva dintre ele. Păstrează-le pe cele favorite și optează penttru ceva nou, în fiecare săptămână.

Tu câtă mișcare reușești să faci în fiecare zi? Simți că ar trebui să faci mai multă mișcare? La ce trucuri recurgi pentru a te motiva să faci mișcare regulat?

11 thoughts on “Trucuri pentru a face mai multă mișcare”

  1. Chiar ar trebui sa facem mai multa mișcare. Deși folosesc majoritatea trucurilor menționate de tine, parca nu este de ajuns.

    Reply
  2. Uf, foarte utile sfaturile tale dar din pacate am devenit tare sedentara de anul trecut de cand am lucrat de acasa. Acum incep sa ma dezmortesc, aplic si eu cateva puncte din articolul tau, sper sa aplic si mai multe pe viitor!

    Reply
  3. Un articol foarte fain structurat. 🙂 Eu de cand am un ceas smart sunt mai motivata sa fac miscare si in timpul saptamanii nu doar in weekend.
    Noi folosim masina rar spre deloc, muncim de acasa asa ca in mod normal o foloseam pentru deplasat in oras, cumparaturi etc. De curand am inceput sa refolosim autobuzul si sa mergem mai mult pe jos.
    Pentru mici cumparaturi la Lidl, care e la 10-12 min pe jos de noi, nu mai luam masina, mergem pe jos. Sunt mici schimbari insa sunt convinsa ca ne sunt benefice.

    Reply
  4. Mulțumim pentru info! Cred că ar fi timpul să mă apuc și eu de treabă. Mai greu va fi la început, știu, dar uneori chiar mi-e o lene…

    Reply
  5. Mișcarea este foarte importantă pentru sănătate. Avantajul meu este că am o curte care mă solicită. Activitățile mele sunt însă completate perfect de timpul petrecut cu ”Buburuza” mea.
    Mulțumesc pentru sfaturi! Abia aștept să fac din nou 14-15 km pe jos//zi în vacanță. 🙂

    Reply
  6. Acum ca s-a mai incalzit si la mine in oras as vrea sa fac mai multa miscare afara pentru ama oxigena si relaxa. Din pacate am avut 2 ani mai grei cu sanatatea si am alternat intre a face miscare si a nu face, si se simte ca nu e ok. In casa deseori fac miscare, imi fac de lucru, dar am nevoie si de pauza. Foarte bune sfaturile tale!!

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Haiku Siberian
Haiku Siberian – recomandare Editura Frontiera

Lectură pentru copii în timp de război Ne dorim pentru copii tot ce e mai bun. Liniște, pace, armonie, însă...

Close