Muzeul BMW – Munchen, Germania

muzeul BMWAnul acesta am lăsat plaja altora, şi am hotărât să îmi petrec concediul vizitând diverse obiective turistice. Unul dintre aceste obiective care m-a impresionat a fost muzeul BMW din Munchen, Germania.

Arhitectura clădirii în care se află muzeul şi birourile centrale BMW, este una care te lasă fără cuvinte.

Iată şi câteva detalii despre istoricul muzeului

Planificarea a început în primăvara anului 2002, dar munca de renovare propriu-zis a început în 2004. Noua concepţie presupunea o mărire a spaţiului unde era muzeul care să reflecte importanţa companiei ca jucător global şi pentru a oglindi rata de creştere a producţiei. Prima dată, subsolul clădirii iniţiale al muzeului a fost unit cu subsolul clădirii învecinate pentru a creşte spaţiul expoziţiei de la 1 000 la 5 000 mp. Această extindere permite noului muzeu să ofere suficient spaţiu pentru expunerea a cel puţin 120 de exponate.

Noul concept se bazează pe ideea arhitectului Karl Schwanzer care a creat Muzeul original în 1973. Structura internă a acestei clădiri circulare ca şi o continuare a unui drum într-un spaţiu închis, a fost ideea lui Karl Schwanzer. Există 7 compartimente şi fiecare are o identitate unică bazată pe o temă. Ruta de vizitare a muzeului a fost proiectată fară intersecţii şi conduce vizitatorii prin toate cele 25 zone ale expoziţiei.

Reprezentarea rampei ca şi drum şi a ariilor expoziţiei ca nişte pătrăţele, au fost transferate în noua concepţie a muzeului. În timp ce faţada externă dreptunghiulară a rămas neschimbată, din interior toate structurile au fost îndepărtate. Acest lucru a dus la crearea de spaţiu şi noua arhitectură cuprinde o rampă continuă şi şapte compartimente de expoziţie independente. Totul este creat din sticlă şi oţel, în mod voit pentru a constrasta cu ideea de subsol.

Noul concept din spatele Muzeului BMW se axează pe importanţa brandului BMW şi pe fascinaţia exercitată de acest brand şi de produsele sale. Intenţia este de a cuprinde 90 de ani de existenţă, de a evidenţia diverse arii tematice. Evoluţiile din trecut pot fi urmărite până în prezent şi temele  viitoare ale BMW sunt reliefate.

Muzeul aduce la viaţă întreaga moştenire a industriei BMW într-un loc unde se intersectează toate simţurile şi evocă spiritul inovaţiei, caracterul dinamic al branduui BMW.

Muzeul BMW este un loc unde toţi vizitatorii pot să descopere şi să afle multe detalii şi cunoştinţe. Temele expoziţiei şi exponatele au rolul de a dezvălui fel de fel de informaţii dintre cele mai interesante. Deschiderea muzeului oferă oportunitatea produselor expuse de a integra multe aspecte diferite din viaţă şi cultură.

Foarte mult mi-a plăcut muzica ambientală care te însoţea în fiecare compartiment, am admirat pe ecranele  puse la dispoziţie în toate încăperile, diferite filme scurte şi secvenţe în care apar maşini BMW. Am admirat de la primele şi cele mai vechi modele până la cele mai noi şi moderne maşini, motoare, motociclete.

La ieşire vă aşteaptă un magazin de unde puteţi achiziţiona cărţi despre istoria brandului BMW, diferite produse cu brandul BMW, suveniruri.

Preţul unui bilet este 4 euro, iar muzeul se poate vizita de la ora 9 până la ora 18.

Dacă ajungeţi prin Munchen, vă recomand să vizitaţi Muzeul BMW, cu siguranţă nu veţi regreta!

P1120255P1120256P1120259P1120260P1120262P1120265P1120264

P1120267P1120269P1120270P1120272P1120274P1120276P1120277

P1120278P1120283P1120285P1120287P1120303P1120304P1120305P1120316P1120320P1120324P1120330P1120333DSC00661DSC00662DSC00689DSC00700DSC00701DSC00702DSC00703

P1120222P1120230

9 comentarii la „Muzeul BMW – Munchen, Germania”

  1. Been there!
    Acum o luna. Si mie mi-au placut. Si muzeul si expozitia de peste drum.
    Ciudat insa, eu am platit 11 EUR parca, impreuna pentru muzeul de masini si cel de arhitectura. Si parca primul, singur, era vreo 8 EUR.
    In fine… nu are asa mare importanta.
    Mi-a placut mai mult cum l-au facut decat exponatele, desi sunt fan BMW.

    Răspunde
      • Expozitia de masini noi, ce sunt acum in fabricatie. 🙂 Acolo unde vedeai si preturile masinilor. Show-room, na! Imposibil sa il fii ratat.

        Cred ca era ceva subliminal cu muzica aia. Si cu bilele la fel. Am stat un sfert de ora in fata lor. Te fascinau. (Sunt cele din reclama la noua serie 5 doar ca acolo e digitalwork…)
        Cu tot muzeul parca era ceva subliminal! Prea imi doream sa imi cumpar o masina cand eram acolo! :)) Hmmm… De fapt si dupa aia.

        PS: Data viitoare cand esti in Munich, du-te sa vezi si show-room-ul MercedesBenz. 😉 La Stuttgart n-am ajuns inca sa vad muzeul. Mai am timp.

        Răspunde
          • Yap, you’re right!
            Sa iti mai dau cateva hinturi: English Garden (must see!), Olympia Tower, Allianz Arena, Nymphenburg Palace.

            LE:Ati fost in expo, ultima poza de acolo e.
            Hei! Ia stai! Tu ai fost la Oktoberfest in Munich, de aia n-ai avut timp! :))

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.