Limitless – mister, thriller, 2011

Limitless – mister, thriller, 2011Ideea filmului fiind una destul de originală, trailerul promite un conținut cel puțin spectaculos, iar acesta este confirmat treptat pe parcursul peliculei, suspansul și acțiunea fiind bine dozate pe măsură ce se dezvoltă intriga. Dezinvoltura lui Bradley Cooper nu face decât să adauge la sentimentul de fascinație ce se instaurează după primele minute.

Potențarea capacităților intelectuale prin intermediul unei pilule miraculoase ar fi tentantă pentru orice om, dar este un vis devenit realitate pentru un scriitor sărman recent părăsit de prietenă, în plină pană de inspirație dar cu un termen limită pentru predarea unui manuscris ce-i tulbură banala existență.

După o înșiruire de evenimente aleatorii pe care doar un scenarist de la Hollywood le-ar considera credibile, Eddie Morra intră în posesia unor pilule ce-i dezlănțuie întreg spectrul capacităților mintale, ocazie cu care își tunde pletele și își face curățenie în apartament. Lucru pe care l-ar fi putut face și cu cei 10% pe care îi folosește de regulă mintea umană. Dar nu asta e important aici, pentru că în ciuda unor mici carențe la nivelul intrigii sau logicii, filmul emană constant vibrații pozitive și are o atitudine bună față de povestea relatată.

Eddie reușește să își termine cartea în 4 zile, dar asta e doar praful de deasupra butoiului cu pulbere ce are să sară în aer după ce descoperă că la fel ca orice dependență și a lui are o serie de efecte negative. Pe lângă acestea, ego-ul lui subnutrit până atunci lucrează intens pentru a compensa trecutul său modest, propulsându-l în miezul unor situații care devin rapid copleșitoare. Meniul e asortat cu episoade de sevraj, minciuni, violență, pierderi de conștiință, abuzuri felurite și culminează cu autodecepția specifică tuturor dependenților.

Derularea acțiunii urmează o rețetă clasică, ce și-a demonstrat succesul și cu alte ocazii (Fight Club, ca să numesc doar una din ele), și anume deschidere cu prezentarea unei situații inițial problematice (Eddie stă să sară de la balconul hotelului), pentru ca în continuare să se arate modul prin care s-a ajuns la situația respectivă, urmând apoi soluționarea conflictului, deznodământul putând fi pozitiv sau negativ. Iar în cazul de față, finalul conține puțin din amândouă.

 

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.