Ziua mea de naștere, city break Budapesta

Ziua mea de naștere este o zi prețioasă. Încerc mereu să o fac deosebită, să mă bucur de fiecare clipă. E ziua în care sunt recunoscătoare pentru tot ce am, pentru anul care a trecut. Îmi exprim gânduri pentru anul care vine, știu că va fi și mai minunat. Întotdeauna ziua mea de naștere înseamnă petrecere, mulți prieteni alături de mine, invitați la noi acasă sau la un local. Anul acesta mi-am dorit altceva, poate și pentru că a fost un mai greu.

Toamna aceasta ne-a surprins cu niște zile superbe, autentice, magice. Și am zis că profităm la maxim de ele, mai ales că și temperaturile au fost ridicate. Astfel am decis să facem un city break Budapesta fiind un oraș drag nou. L-am vizitat prea puțin și știam că are multe de oferit. Treceam prin Budapesta de câte ori mergeam într-o vacanță, dar l-am vizitat prea puțin și am zis că acum e ocazia perfectă.

City break Budapesta, cadoul de ziua mea de naștere

Ne place mult să călătorim și să vizităm orașe. Am ales Budapesta fiind aproape de Cluj, autostrada ne-a salvat mult timp. Plecarea a fost sâmbătă dimineața, bagajele făcute rapid, și cu entuziasm am plecat la drum. În mai puțin de 6 ore, eram la cazare, Ikonik Parliament Hotel am ales, prețul oferit la recepție a fost mai bun decât cel de pe Booking. Camera a fost spațioasă, baia mare, curat și liniștit, chiar dacă era la 2 minute ce centrul orașului. Aveam seif, mini bar, un dressing încăpător, foarte util. Micul dejun a fost variat, chiar bogat, pe placul nostru. Parcare disponibilă pe stradă, cu plată, mai puțin sâmbăta și duminica.

Stabilisem că ne vom bucura de fiecare zi fără să avem un plan anume. Din hotel, am ieșit pe pietonală și ne-am tot plimbat până am ajuns la Podul Elisabeta. Acest pod este considerat o minune a ingineriei arhitecturale. Așa cum bine știți Budapesta este renumită pentru podurile sale, rolul lor fiind în trecut, de a lega Buda de Pesta. Acum, toate aceste poduri au fost modernizate și reprezintă locul unde turiștii se opresc pentru a face poze și a admirat Dunărea și orașul.

city break Budapesta

Ne-am întors pe Podul cu Lanțuri din Budapesta, acesta este primul pod permanent construit în oraș. Este impresionant prin structură și detalii. Plimbările pe aceste poduri sunt unice, simți vibrația traficului, dar priveliștea este de vis. O eșarfă nu trebuie să vă lipsească, curenții sunt puternici.

Prima seară din acest city break Budapesta am decis să cinăm la restaurantul Bestia. Mâncarea a fost bună, localul este situat în piața unde e biserica Sfântul Ștefan. Vremea ne-a permis să luăm masa pe terasa, o adevărată bucurie.

Ziua mea de naștere – 1 octombrie

De ziua mea de naștere, duminică, am luat un mic dejun consistent și am plecat să bem o cafea de specialitate la Flow Cafe. Vremea minunată ne-a permis să bem o cafea bună pe terasă, la soare. 1 octombrie este și Ziua Internațională a Cafelei, am sărbătorit cum se cuvine.

city break Budapesta

Și ce ne-am gândit noi dacă tot era vremea frumoasă? Să urcăm până la Citadela din Budapesta pe dealul Geller. Recunosc că nu părea să fie atât de departe, atât de sus, dar a meritat efortul. Poți opta să urci pe scări sau pe o alee, pe scări e mai scurt, dar mai obositor. În vârful dealului se află Statuia Libertății. Priveliștea de aici este superbă. A meritat să urcăm, am uitat de tot efortul depus.

Am coborât spre oraș și am decis să luăm o croazieră pe Dunăre. Costa 60 de lei de persoană și turul durează cam 50 de minute. Pe vaporaș există locuri în interior, dar și în exterior, informații îți sunt relatate în funcție de obiectivul turistic pe lângă care se trece. Experiența este chiar deosebită, mă bucur că am optat pentru ea. Recomandarea mea este să aveți o eșarfă și haine mai groase, vântul face să pară mai frig decât e în realitate.

Cina la Restaurantul Spoon Budapesta

Bineînțeles că de ziua mea trebuie să luăm cina la un restaurant mai deosebit. Tipa care ne vânduse biletele pentru croazieră era româncă și ne-a recomandat să mergem la Spoon. Am verificat recenziile pe Google și am făcut rezervare.

Restaurantul Spoon este obligatoriu de bifat într-un city break Budapesta. Acest restaurant este o barcă ancorată pe Dunăre, are 2 etaje, și este un restaurant rafinat. Dacă aveți ocazia, luați cina aici, orașul este minunat seara. Am comadat mai multe preparate și toate au fost deosebite, pentru 4 persoane am plătit 200 euro, în condițiile în care s-au comandat aperitive, fel principal, desert și băuturi, chiar și alcool. Personalul e foarte amabil, am cerut ceai de mentă, nu aveau în meniu, dar mi-au făcut ceai din mentă prospătă că era disponibilă la bar. Am apreciat din suflet și am copiat ideea lor acasă. Ceaiul de mentă, din mentă proaspătă, este extrem de aromat, parfumat, încercați.

city break Budapesta

Am încheiat ziua cu multe poze, cu mesaje frumoase, urări deosebite, într-un loc frumos. Ne-am plimbat mult pe jos, dar a meritat să explorăm Budapesta.

Shopping la Parndorf

Nu ne-am putut abține și luni dimineața am dat o fugă până în Austria, la outletul din Parndorf. Am făcut câteva cumpărături, nu erau reduceri decât foarte puține și cam puțină marfă. Am luat câteva produse cosmetice de la Babor, aveau reduceri că se muta magazinul. În rest, nu ne-a prea atras nimic în mod deosebit. Revenim în decembrie pentru colecția de iarnă la prețuri bune.

city break Budapesta

Drumul spre casă a fost lejer, deja îl cunoaștem prea bine. Deși au fost doar 3 zile alocate pentru acest city break Budapesta, noi ne-am simțit bine și am făcut de toate.

Sunt recunoscătoare că anul acesta, ziua mea de naștere a fost altfel decât de obicei. Vremea a fost minunată și ne-a lăsat să ne bucurăm de fiecare zi, de fiecare plimbare.

Vă îndemn să faceți de ziua voastră ceea ce vă doriți. Ziua de naștere este specială în fiecare an și merităm să ne sărbătorim.

8 thoughts on “Ziua mea de naștere, city break Budapesta”

1. Ai avut parte de o zi de naștere sărbătorită minunat!
    Mi-a plăcut totul, și chiar mi-am propus să notez ideea. În fiecare an îmi propun să plec într-o mică excursie, city breack etc.
    La mulți ani și cât mai multe asemenea cadouri!