Vizită de o zi în orașul Sibiu

Evadare de o zi, oraș Sibiu

Cea mai bună metodă de deconectare este o evadare din oraș, chiar și pentru o zi. Duminică am ales să revizităm orașul Sibiu. Noroc cu autostrada, Cluj-Sibiu, astfel că drumul nu a durat prea mult. Sibiul este un oraș frumos, cu multe de oferit, și mă bucur că e aproape de Cluj.

După vizita scurtă de ieri, ne-am propus să revenim la primăvară, când vremea se va încălzi. Vom putea vizita mai pe îndelete orașul, dar și împrejurimile. Cu siguranță, cafeaua savurată, va avea altă aromă privind orașul.

Sibiu, plimbare și recomandare

de restaurant și cafenea

Am lăsat mașina într-o parcare privată chiar lângă Piața Sfatului. Ne-am plimbat prin piață, admirând mărțișoarele și florile de la tarabe. Miroasea frumos a flori de primăvară și a patiserie proaspăt coaptă.

În mijlocul pieței, am făcut o pauză pentru a admira impunătoarea clădire a primăriei, Palatul Bruckenthal și arhitectura clădirilor. Frigul ne-a determinat să căutăm o cafenea și așa am ajuns la Cafe Wien. Aici vom reveni în sezonul cald, au o terasă tare cochetă de unde poți admira orașul. Au câteva specialități de cafea și de deserturi tare interesante.

O cafenea cochetă, cu un aer intim, care te duce cu gândul la Viena. Mobilier mai vechi, dar foarte bine întreținut. Personal amabil și glumeț, cafeaua a fost bună. Un loc primitor, recomand.

Sibiu Cafe Wien

Plimbare prin oraș

Deși este un oraș pe care l-am mai vizitat, mi-a plăcut să revăd câteva locuri frumoase. Podul Minciunilor, Casa Calfelor, Turnul Sfatului, Casa Artelor, Turnul Scărilor, Catedrala Evanghelică, Orașul de Jos. Avantajul este că toate sunt în apropiere și le poți bifa într-un timp scurt. Pe străduțele înguste, găsești cafenele cu cafea de specialitate, mici magazine cu souveniruri realizate hand made.

Îmi doresc să avem timp pentru a vizita și muzeele în interior. Motiv pentru care data viitoare, vom aloca și mai mult timp pentru acest oraș.

Sibiu

La Cuptor – o experiență culinară

După un drum lung și o plimbare prin frig, ni s-a făcut și foame. Am ales restaurantul La Cuptor pentru o experiență culinară mai deosebită. Câteva dintre restaurantele bifate cu alte ocazii sunt: Hermania, Butoiul de Aur, Crama Sibiană, Kulinarium.

Un local extrem de cochet, de admirat că decorațiunile interioare sunt bine gândite. Personal amabil, dispus să ofere detaliile necesare despre fiecare preparat. Un meniu interesant, preparate culinare mai deosebite. Iată ce am ales noi, am fost 4 persoane.

• Măduvă cu sare Maldon și felii crocante de pâine
  • Supă de ceapă gratinată cu brânză maturată
  • Muşchi de vită/pireu de țelină coaptă/cremă fină de vinete /spumă gorgonzola/ bob soia edamame/praf sfeclă
  • Cotlet de mangalița cu os, spumă de cartofi cu usturoi copt, sos de mere cu boabe de muștar, ardei verzi copți, gălbiori, sos brun și apă de tomate
  • Ciolan de purcel/ cartof întreg cu parmezan/unt/cimbrișor/chutney de sfeclă cu hrean/spumă de sfeclă
  • Pörkölt din coadă/obraz de vită Angus/foaie pastă proaspătă/mousse smântână bivoliță cu chimen/fire castraveți murați/gem muștar boabe
  • Vulcan de ciocolată/cremă vanilie/crocant de biscuiți franțuzești/ coullis de zmeură cu mentă/înghețată de casă cu sos de cimbrișor
  • ”Forest”/con brad cu ciocolată gold/cremă de alune/marmeladă lămâie/biscuite fraged cu semințe de pin/sos fructe de pădure.

Fiecare preparat a fost impecabil gătit, fine dining, expunerea pe farfurie de nota 10. Nu am avut nimic de reproșat. Totul a fost gustos, bine gătit, frumos servit. E un loc unde vom reveni.

La Cuptor, Sibiu

Ultimii ani ne-au dovedit că trebuie să ne bucurăm de fiecare experiență și să o facem deosebită. Facem tot ce putem pentru a ne menține moralul cât mai ridicat. Micile excursii ne ajută tare mult și abia așteptăm zile mai calde pentru a explora și natura.

Tu ai vizitat orașul Sibiu, România? Care obiective turistice te-au impresionat cel mai mult? Ce ți-ar plăcea să vizitezi în Sibiu?

Sibiu

10 thoughts on “Vizită de o zi în orașul Sibiu”

1. In septembrie am fost și noi o săptămână în Sibiu, ultima vacanță înainte să înceapă iar nebunia. Ne,am bucurat de o vreme splendida și de locuri minunate.

2. Îmi place orașul Sibiu încă din vremea studenției. Cât pe ce să îmi fac studiile la Academia Militară de acolo. 🙂
    Nu am mai fost de câțiva ani, dar am în plan să ajung anul acesta.

3. Bună! Împreună cu famila locuim de ceva timp în Italia și am hotărât să facem un citybreak în Sibiu. Am închiriat de la aeroport o mașină și am reușit să ajungem și în Transfăgărășan și în Brașov. Experiența mea cu PriceCarz a fost foarte plăcută. Am găsit o selecție diversificată de mașini la prețuri accesibile, iar procesul de închiriere a fost simplu și rapid. Recomand cu încredere pentru cei în căutarea unei opțiuni convenabile și eficiente de închiriere auto!