Am avut mereu probleme cu Banca Transilvania, dar de fiecare dată am ales să mă plâng doar prietenilor, și nu pe blog. Dar ce am pățit zilele acestea cu BT, mi-a pus capac. Nu înțeleg cum această bancă este atât de bine cotată, atât de lăudată și apreciată, având în vedere că niciun serviciu pe care îl oferă nu funcționează în parametrii decenți, nu normali, decenți zic eu.
Am ales BT pentru că atunci când m-am angajat aveau cele mai multe bancomate în Cluj, iar cel mai repede banii erau virați la ei, așă că am văzut doar avantajele. În scurt timp, aveam să-mi dau seama că există doar dezavantaje.
Anul trecut am solicitat o activare de mobile banking pentru a-mi face viața mai ușoară. Angajata BT nu știa diferența dintre Mobile Banking și Online Banking. Aplicația nu a funcționat, am sunat și am cerut sfaturi, nimeni nu știa de ce nu funcționează. Anul acesta am aflat de ce nu funcționează, pentru că angajata de atunci nu a activat contul. Crize, nervi, trec peste…
Zilele trecute am cerut la BT re-emiterea cardului soțului pentru că s-a deteriorat. Angajata BT de la Carduri îmi spune că nu e nevoie de soțul meu, pot să fac eu cererea. Bunnn, fac cerere, capsează cardul deteriorat al soțului, îmi spune să revin în 4 zile. Ieri încerc să plătesc cu cardul, mesaj ”card invalid”, încerc în alt magazin ”card invalid” , ok, mă duc la bancă, verific conturile, totul e ok, dar totuși nimeni nu știe să-mi spună de ce cardul meu e blocat, nu mergea aplicația lor CRM – parcă așa îi spune la aplicația prin care se verifică situația unui card. Plec de acolo cu promisiunea angajatei că dimineață mă sună să-mi spună ce s-a întâmplat.
Azi aștept telefonul ei, încă îl mai aștept e doar ora 13, dimineață e până la ora 21, corect? Între timp, zic să sun eu la bancă să văd ce s-a întâmplat, sun, dupa 3 transferuri ajung să vorbesc cu cineva de la carduri, care după câteva minute lungi de așteptare ascultând idioata lor de muzică și de reclamă la servicii promise a merge brici și ciuciu, nimic, îmi spune angajata ”dar dvs aveți cardul la dvs?”, zic calmă, încă, ”da, de ce?” , ea ”păi la mine în sistem apare furat/reținut”. M-am blocat. Nu știu dacă să râd, să plâng, să-i strâng de gât pe toți, ce să fac???
De fapt, după ce am stat puțin să mă gândesc, i-am explicat EU angajatei BT care e situația. Deci angajata de la BT Carduri a cerut re-emiterea cardului meu, și nu al soțului. Deci eu am card nou, deși nu l-am cerut, și el fără card, mai trebuie să aștepte 4 zile din cauza unei greșeli a unei angajate incompetente.
Râdem și glumim, dar nu e de râs. Mi se pare că BT angajează personal foarte slab pregătit, că nu investește în ei, nu știu să ofere informații, fiecare angajat din altă agenție îți dă o altă informație.
Lipsa lor de respect față de clienți mă uimește de fiecare dată când merg la ei. Mi se pare absurd ca angajat BT să nu știi dacă pentru emitere card nou este sau nu taxă, tipul îmi spunea 15 lei, iar colega lui l-a cotit și i-a spus nu este taxă, doar re-emiterea se plătește. Pam-pam…
Mi-e ciudă că deși mereu le sesizez ce probleme sunt, nimeni niciodată nu corectează nimic. Aplicația lor online funcționează maxim 3, 4 zile, apoi inexplicabil, crapă. Măcar de ar crăpa de tot!
SMS Alert uneori pur și simplu se blochează, nu mai vrea să trimită mesaje, atunci iar sun, tot eu, doar e interesul meu să plătesc 5 lei pe lună pentru un serviciu care nu funcționează, pentru 2 carduri – încă 10 lei pierduți pe lună. Mi se dau explicații ciudate ”căsuța dvs e plină , nu mai poate recepționa mesaje”, râd cum să-i explic că și să vreau nu pot să am ocupat pe telefon 16gb, ba că telefonul meu e vechi și se primesc greu mesajele sau nu mai ajung, telefon vechi, dar așa e iPhone 5 era vechi, și fel de fel de scuze mincinoase, în loc să aibă curaj și să recunoască , da uneori sistemul mai dă eroare.
Am pățit ca una dintre angajate să mă întrebe de ce nu plec la altă bancă dacă sunt așa de nemulțumită. Sincer, eu am crezut că interesul angajaților e să aibă grijă de clienți, nu să-i gonească, dar fiecare bancă cu cerințele ei.
Dezamăgită și tristă, plină de furie și umilită scriu acest articol, sper ca și voi să vă faceți puțin timp și să-mi spuneți dacă ați avut probleme de acest fel cu o bancă ? Dacă vi se par normal să fim tratați cu atâta lipsă de respect? Nu înțeleg de ce nu ne respectă angajații, nu înțeleg…
uuuuu urat.
niciodata nu am avut asa probleme urate. in facultate aveam cont la Raiffeisen (ca am avut bursa); apoi am avut cont in USA (si doar probleme sa scot din Ro bani din ATM, si culmea tot cu Raiffeisen am avut show-uri).
sotu a avut acu o situatie cretina cu ING si se gandeste serios sa se mute la banca unde sunt eu (BRD) . pana una alta am reusit sa rezolv toate cu ei fara draci. o singura chestie: aveam cardul pe numele vechi si mi-am schimbat numele. am cerut un alt card (visa cu numele nou) si mastercardul urma sa il las sa expire ca oricum il mai puteam folosi la ATM-uri. bon . doar ca atunci cand a expirat mi l-au emis tot cu numele vechi. (am noroc ca mastercardul nu e ptr plati externe si chiar il foloseam doar la ATM-uri). asa ca m-am dus la ei si am cerut sa imi reemita cardul pe numele nou. Online banking merge brici si real-time , ba si primesc SMS_uri cand intra o suma in cont (peste un plafon setat de mine). La comisoane sunt cam nesimtiti (50 bani minim la extragere) dar asa platesc cu cardu cam peste tot si nu ma loveste prea rau.
de BT nu auzisem asa de rau dar probabil conteaza mult fiecare agentie ce oameni are. si la ING (sunt madatar pe ct-ul sotului) am avut parte de oameni slabi pregatiti si m-am dus la alta agentie (la ei se poate)
CRM = client relationship manager; il folosesc ptr manageriat clienti nu doar carduri 🙂
Eu sunt client BT si nu am avut probleme. Nu folosesc Mobile Banking, doar site-ul. Am primit mereu SMS, chiar daca uneori a venit mai tarziu. Mi se pare normal ca atunci cand vrei sa ceri schimbarea unui card sa mearga posesorul. Legat de restul, calitatea serviciilor pare sa fluctueze in functie de angajatii respectivelor filiale. In Galati am primit mereu informatii bune si nu am avut probleme de nici un fel, ba chiar m-au ajutat in rezolvarea cu usurinta a unor probleme. Trebuia sa te interesezi la banca de prima data cand ai avut probleme. Acei angajati care dau informatii fara sa se intereseze ar trebui trasi de urechi.
Draga Mihaela,
eu am facut parte din sistemul bancar ca angajata, si inca mai fac parte din acest sistem, chiar daca in prezent nu mai lucrez, insa sunt ancorata in domeniul acesta din exterior. Experienta mea in legatura cu banca care te-a nemultumit a fost in vederea unei posibile angajari, insa nu am sa fac comentarii desi a-si putea spune foarte multe. Eu am lucrat atat intr-o banca cu o cota mare de piata si foarte bine cotata si in ziua de astazi, cat si in banci mai mici care nu aveau un impact vizibil in randul clientilor. Tot ce pot sa iti spun este ca in calitate de client ai foarte mare dreptate si sincer iti inteleg nemultumirea. In perioada de boom economic in care eu mi-am desfasurat activitatea bancara, cllientii erau foarte multi, creditarea era la cote maxime, cand gradul de indatorare ii permitea clientului s-a acceseze nu doar un credit, ci mai multe si la diferite banci, cand sistemul informatic nu era atat de sofisticat ca in ziua de astazi, cand personalul era suficient de mult, si totodata nu exista o diviziune a muncii, astfel incat cu totii eram multidisciplinari, si acopeream intreaga gama de produse si servicii pe care banca o punea la dispozitia clientilor sai persoane fizice cat si persoanelor juridice in masura competentelor acordate, si totodata eram in situatia de a lua si decizii care nu ne priveau in mod direct cand situatia o impunea, pentru a identifica si a solutiona nevoile clientilor nostri. Iar un produs de indata ce era acordat avea continuitate, adica atat clientul cat si angajatul bancii detineau un control si totodata dispuneau de suficiente parghii (metode) de a solutiona o situatie neprevazuta in cel mai scurt timp, iar multumirea banca-client era de ambele parti. Iti doresc o zi buna! iar lucrurile sunt convinsa ca se pot rezolva cu calm, cu oameni binevoitori, si bineinteles suficient de bine pregatiti profesional!
Precizez din start că nu sunt angajat al băncii și pe parcursul anilor am avut și eu diverse probleme cu băncile, mai mici sau mai mari. Era super, după opinia mea, dacă menționai exact la ce sucursală/ agenție ai avut aventura cu cardul, dar, scuză-mă, parcă ai căutat-o! Este limpede că nu ai cum să faci nicio cerere în numele altei persoane, decât în cazul în care acea persoană te-a împuternicit să faci acest lucru. Da, funcționara trebuia să știe acest lucru și să fie atentă la ceea ce vorbește cu tine, așa cum probabil nu a fost nici celălalt funcționar care deși avea un alt card, l-a blocat pe al tău. Eu am avut neplăcuta surpriză să fiu efectiv împiedicat să ies din bancă, pe Calea Florești, din simplul motiv că se alimentau bancomatele cu bani. Am făcut o reclamație și am fost contactat telefonic și aburit corespunzător. Concluzia? Profesionalismul multor angajați lasă de dorit!
si totusi…cum s-a rezolvat nemultumirea ta? ai gasit si oameni competenti in unitate?
Bineinteles ca am avut probleme cu bancile, in cazul meu, incompetentii de la BRD. Am avut un cont in euro la ei pe care l-am inchis rapid dupa ce au inceput sa ma enerveze. De fapt, nu sunt sigura 100% ca inteligentii de la ghiseu l-au inchis, asa ca nu o sa fiu surprinsa daca primesc o notificare acasa sau un telefon cu ceva de genul “ne datorati x euro taxa de card si cont”. Dar sper, totusi, sa nu. 😀
Cont in lei am la Bancpost, pana acum e ok, nu sunt comisioane mari, dar nici nu vreau sa aud de mobile banking, internet banking, sms alert, etc. Pe tine nu te deranjeaza ca le platesti atatea taxe? 🙁
Taxa de reemitere card mi se pare exagerata, eu am platit luna trecuta doar 3 lei la Bancpost.
De ce este totusi BT asa de bine cotata si apreciata? Simplu, restul sunt si mai proaste! 🙂 Pe langa BT am mai avut de-a face cu alte 5 banci de-a lungul anilor, tot cu ei am fost si sunt cel mai multumit. Odata m-a “inselat” bancomatul, efectiv mi-a dat bani mai putini decat ceream, si culmea, pe chitanta scria suma cat am cerut! A doua zi s-a rezolvat, asta pentru ca intamplarea a fost duminica!
mama, da’ ai nervi tari, nu gluma. 🙂 Eu m-am am divortat doar de BP pana acum si am fugit in bratele ING.. pana acum nu am avut probleme cu ei…
Da, avut probleme cu angajații bt din Cluj, agenția de pe Eroilor. S-a întâmplat sa stau o jumătate de ora pentru un extras de cont (d-soara de la ghiseu se ocupa cu altele dandu-mi impresia ca lucreaza la extrasul meu) si pentru ca una din angajate mi-a gresit anul nasterii pe contract am mai stat inca o juma de ora la alta coada sa-l corecteze. Ca sa nu mai zic despre atitudinea aroganta, de superioritate si acreala ce o au aceste angajate. Altădată am stat o jumate de ora sa-si numere banii angajata la ghiseu la prima ora, adica ei deschid la ora 9 am dar o jumate de ora astepti la coada sa-si faca casa din ziua anterioara. Etc, etc;
Pile peste pile deci isi permit sa fie execrabili!
SMS alert-ul de la BT nu functioneaza pentru platile contactless.
Astazi 15 august in Birlad tot ce inseamna B .T au fost inchise. Perfect dar de ce nu functioneaza bancomatele? De ce nu pot sa-mi ridic pensia ?De ce va bateti joc de clienti?
Buna ziua,
Am incercat saptamana trecuta sa scot de pe card pensia mamei deoarece ea e bolnava si iese mai greu din casa. Dupa cateva incercari in care primeam mesaj cu sold indisponibil a trebuit sa merg cu ea la banca pentru a vedea ce s-a intamplat cu pensia. Initial mi s-a spus ca trebuie sa facem un refuz de plata si se rezolva, apoi mama a fost sunata de reprezentantul bancii ca poate sa-si ridice pensia. Dupa alte cateva zile de verificare a soldului la atm, cand ne-am intors la respectiva banca, raspunsul a fost ca din imaginile de pe camera reiese ca mama a scos pensia din atm, asta in timp ce cardul era la mine iar mama in mod sigur nu a iesit macar din casa. Bineinteles ca eu ca si client nu am dreptul sa vad absurditatea, solutia fiind sa fac plangere la politie. La sediul respectiv nu exista condica de reclamatii sau tipizate pentru astfel de plangeri, iar colega care poate verifica imaginile e libera, it-istul vine mai pe seara, rezolutia camerei nu e buna… etc.
Rezultatul… o batrana bolnava fara pensie de craciun, scoasa din casa si plimbata pe drumuri. Nimeni de la banca nu a incercat sa-si ceara scuze pentru situatia creata, pentru ei clientul este vinovat. Va doresc multa sanatate, sarbatori fericite si prime frumoase.
Mda. Azi dimineata am anuntat la un oficiu BT ca mi-am schimbat nr de telefon , am semnat pt confirmare pe un formular de-al lor iar in seara asta nu ma pot loga pe saitul lor. Am telefonat la call-center-ul lor iar un operator mi-a spus ca la ei nu apare modificarea numarului de telefon. Si mi-a recomandat sa mai astept cateva zile , iar daca totusi nu se rezolva , sa mai merg odata la o sucursala de-a lor. Multumesc. Aveam de facut plati urgente online , cine-mi plateste penalitatile de intarziere ? Asa ca, adio BT , maine desfiintez contul de la ei si incerc cu ING. Sa va fie rusine “domnilor”.
Din păcate, încă au multe probleme, nu știu de ce nu țin cont de problemele sesizate de clienți.
Si eu am avut probleme cu lipsa de respect a angajatelor acestei bănci. Nu au rusine