Secretul mostrelor pe care (nu) le primim

mostre parfum

Nu știu până când magazinele vor avea politici diferite in fiecare țară în parte. Întotdeauna m-au fascinat sticluțele mici și recipientele drăguțe cu mostre de creme pe care le primesc de fiecare dată când cumpăram produse cosmetice, parfumuri. Primele mostre de parfumuri și rujuri pe care le-am avut, și de care îmi amintesc, și pe care le păstram cu mare drag au fost cele oferite de Avon și Oriflame.

Evit să cumpăr parfumuri din magazinele de la noi pentru că pur și simplu nu am încredere în calitatea oferită și am auzit clienți plângându-se, așa că refuz să arunc bani pe fake-uri la preț de original. De fiecare dată când am ocazia să ies din țară, îmi cumpăr parfumuri și produse cosmetice și de fiecare dată am fost mulțumiță.

În vacanță, ne plimbam prin Viena și am intrat într-un magazin Douglas unde am întâlnit o vânzătoare româncă. Am povestit cu ea despre calitatea produselor care se trimit  în România, cât de târziu apar noutățile la noi și totuși cât de scumpe sunt la noi comparativ cu ei. După ce am terminat cumpărăturile, am întrebat-o care este regula oferirii de mostre cadou la achiziționarea de produse cosmetice. Dacă există o valoare anume peste care au voie să dea mostre, și s-a apucat de râs. Ne-a umplut punga cu mostre de parfum, creme, măști de față explicându-mi că nu există nicio regulă, ci ține pur și simplu de vânzătoare dacă le pune sau nu în pungă. Am ieșit din magazin tristă, gândindu-mă cât de mult dăunează atitudinea și comportamentul vânzătoarele din România, magazinului, dar și proprietarului.

Ieri am intrat în Sephora ca să-mi ridic cadoul de ziua mea, și am urmărit atentă dacă în punga de cumpărături se regăsesc mostre și am întrebat ei de ce nu oferă mostre cadou și mi s-a pus că colaboratorii lor nu le oferă mostre pentru clienți, dar ei au recipiente în care pot să-ți pună din parfumul dorit, iar cu un marker se scrie numele parfumului pe mostră. Mi se pare ciudat și neprofesionist. Eu m-am îndrăgostit de anumite parfumuri și de cele mai multe ori rețineam cum arată ambalajul și mai puțin numele. Tocmai de aceea mi se pare extrem de util și pratic să primești mostrele în ambalaje exact ca și produsul în sine.

Mostrele sunt extrem de utile, mai ales pentru că reușești să cunoști anumite produse, iar după 2, 3 utilizări poți să-ți dai seama dacă ți se potrivesc sau nu, iar mostrele de parfumuri sunt importante pentru că în magazin nu poți să testezi cu adevărat un produs. Mie îmi place să testez parfumul direct pe pielea mea, departe de alte mirosuri, în magazin nici nu poți să-i simți adevărata aromă, și în plus să identifici dacă podusul se potrivește cu ph-ul pielii tale, dacă persistă și alte detalii.

În plus, e plăcut ca atunci când faci cumpărături să fii răsplătit cu mici cadouri, până la urmă trebuie să știi să vinzi!

Sunt curioasă dacă voi primiți mostre în magazinele din România sau dacă ați avut diverse experiențe prin magazine de cosmetice!

9 thoughts on “Secretul mostrelor pe care (nu) le primim”

  1. Intr-adevar, primesti o mostra foarte rar si de cele mai multe ori nici nu mai astept nimic si chiar raman surprinsa atunci cand in pung regasesc si 2 pliculete. Ultima data am primit o mostra de Alien by Thierry Mugler si de ceva fond de ten Bourjois. Long long time ago, in Douglas, la un bon de cumparaturi de aproape 900 ron 😐

    Reply
  2. Ioana – sincer, eu cred ca vanzatoarele le folosesc, si ofera mostre doar cand e valorea foarte mare ca sa nu spui ca nu ai primit si sa traiesti cu impresia ca trebuie sa cumperi produse de valoare mare ca sa primesti mostre.

    Reply
  3. Chestia asta cu preturile ma amuza…cand lucram la Douglas mereu dadeam de oameni nemultumiti si de preturile mari din afara. Da….totul e mai scump ca in afara. De ce? Avem taxele mai mari, 24% TVA si la parfumuri si cosmetice e si ceva taxa pentru produsele “de lux” . De aia sunt mai scumpe, nu pentru ca ne fura.
    Cat despre calitate, ma indoiesc sincer ca e asa. Lucrand intr-o parfumerie am vazut ca produsele vin de la furnizori, care furnizori isi asteptau si ei marfa de la brandul respectiv din “afara”. Produsele Dior de exemplu vin direct din Polonia. Peste tot, nu doar in Romania. Acolo e fabrica.
    In plus, nu s-ar renta pentru producator sa faca produse de calitate indoielnica, pentru ca si piata romaneasca ii aduce profit. Si ar mai fi si niste costuri in plus pentru el ca sa produca 2 sau 3 tipuri de produse diferite dpdv calitativ. Asa ca asta nu are nicio logica, din punctul meu de vedere.

    Cu mostrele iti dau dreptate, se dau foarte rar. Si nu am inteles treaba asta. Ca nu dai de la tine doar. Asa iti fidelizezi clientii. Daca nu le dai, nu poti sa ti le bagi tie in buzunar. Crede-ma, mostre vin de la furnizori cu tona. Da, poate ca se termina repede…dar magazinele primesc. Cand lucram la Douglas puneam de toate, indiferent daca erau cumparaturi de 100 de lei sau de 1000 de lei.
    Am vazut ca se fac “beauty box-uri” Douglas sau Sephora. Alea contin mostre si gift-uri, pe care le trimit furnizorii pentru a fi date clientilor. Dar romanul a vazut sa faca bani din ele, pun 5 produse mici intr-o cutie si a scos 60 de lei…

    Imi place sistemul de la Sephora. Uneori iti pun mai multa crema sau mai mult fond de ten intr-un recipient si tu poti sa iti faci o parere mai clara, il folosesti mai multe zile.

    Reply
  4. Alexandra – tipa din Viena ne zicea ca a vrut sa-si deschida magazin in Timisoara si a inceput procedurile, cand a ajuns sa discute despre calitatea produselor care se trimit pentru magazinele din Ro , a zis ca ea nu poate sa vanda asa o calitate slaba la preturi ridicate.
    Poate ca la noi TVA-ul e mai mare, dar preturile sa fie macar la fel, cum e la Swarovski, bratara din Cluj are exact acelasi pret cu cea din Viena, dar in Douglas la noi preturile sunt mai mari decat in Viena.
    Cat despre sistemul Sephora, e ok, dar nu iti spune nimeni ca se poate asa, trebuie sa intrebi vanzatoarea cand ea isi face timp pentru tine, dar asta e alta poveste cu vanzatoarele care niciodata nu au nimic de facut, dar niciodata nu au timp sau chef de tine :))

    Reply
  5. Vanzatoarele de la noi sunt niste amarastence, fara nicio pregatire. Cred ca vand mostrele. Recent am cumparat din Douglas Unirii un parfum scump. Inainte, am avut nesimtirea sa cer lamuriri despre el…pauza…una dintre multele vanzatoarele care sprijineau peretii, a binevoit, intr-un tarziu, sa se duca sa caute o descriere (nu aveau tester), cica pe Facebook. A venit dupa vreo 10 minute cu telefonul si mi-a aratat pe net. Dupa ce am achitat, am intrebat daca ofera mostre si mi-au aruncat in scarba un Angel si un Womanity. Am intrebat daca mai au si altele, au zis ca sunt singurele variante…n-as crede. La un moment dat, a iesit sefa de magazin la ele si le-a intrebat daca nu au de lucru…nimic…stateau mai departe la perete si zambeau tampitzel. Una statea cu un blotter in mana si imbia clientii cu o aparitie noua de la Armani. Jenant.
    Nici in Sephora romaneasca si nici in Marionnaud-ul romanesc lucrurile nu stau mai bine…. fete dragute, doar si complet neinstruite. Mai exista o categorie de vanzatoare, mai in varsta, la fel de neinstruite, dar care afiseaza un aer superior si te masoara cap- coada de când intri in magazin. Abia deschid gura sa-ti explice…initial am zis ca e rea-vointa, de fapt e nestiinta.
    Asadar, dragi amatori de parfumuri, recomand , daca aveti posibilitatea, sa cumparati din afara. Veti primi recomandari pertinente, nicio neprofesionista nu se va tine scai dupa dumneavoastre daca doriti sa testati mai multe parfumuri, iar la final, dupa ce achitati, veti primi mostre, vi se va multumi frumos si veti fi poftit sa reveniti.

    Reply
  6. Asa e, nu stiu deloc sa atraga clientii vanzatoarele noaste. Am totusi o intrebare: cand ai spus ca te-ai dus in Sephora sa iti ridici cadoul, te refereai ca ai primit de la ei, sau ti-ai cumparat tu ceva? Daca e prima varianta, cum sta treaba cu cadoul? Multumesc:*

    Reply
  7. Abia am cumpărat un parfum bărbătesc de la Marionaud. Este a doua oară când mi se întâmpla si mi-am jurat ca nu mai cumpăr de la ei. Eu dau banii ei parfum si poți sa ieși liniștita din magazin. De obicei cumpăr de la SEPHORA si am intr-o punga parfumul si in alta tot felul de mostre de parfumuri creme fonduri de ten alte tâmpenii. Si oja am primit o data. Si rimel. Ăștia de la Marionaud nu dau sunt de speriat.

    Reply
  8. Parfumul meu favorit e Omnia Amethyste Bvlgari. Cel cumpărat din Viena e la fel cu cele cumpărate din parfumeriile din București. Nu mai spun că prefer să iau din București când sunt reduceri: am dat aceeași sună pe cel de 65 ml ca si pe cel de 40 ml din Viena.
    La mostre, Marionnaud mi-a dat o dată niste mostre inclusiv de la produse mai scumpe Guerlain, si Sephora uneori oferă mai multe. În ultima vreme, nu prea am mai primit, mai trimit magazinele mail-uri sau sms-uri si poate pe alea să le primesc dacă nu spun că nu mai sunt în stoc. Dar alteori au niste super promoții si îți oferă cadouri la cumpărături.
    În ultima vreme, am remarcat că magazinele onlin promit la fiecare comandă mostre. Nu prea comand online, dar în general am primit când am comandat online.

    Reply
  9. Cadoul de la Sephora il primesti de ziua ta daca ai card Sephora Black (nu stiu cum se mai face acum, dar se primea la cumparaturi de peste 300 lei). Eu in general am primit chestii dragute: un set de mini glosuri, mini palete. Ultima oara am primit fard de obraz iluminator in 2 nuante: unul roz si unul portocaliu.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.