Principalele beneficii pe care le oferă practicarea sporturilor minții

În trecut, sporturile minții obișnuiau să fie practicate numai în cercuri intime, dar astăzi sunt disponibile inclusiv chiar și sub formă de competiții regionale, naționale sau internaționale. Acest parcurs este unul cât se poate de firesc, întrucât sportul presupune competitivitate, iar mulți dintre practicanți sunt atrași tocmai de farmecul acestor confruntări.

Din fericire, în zilele noastre, practicarea sporturilor minții este mai ușoară ca niciodată. Dacă în trecut, oamenii trebuiau să aibă un partener de joc și să se deplaseze pentru a juca, astăzi, sporturile minții pot fi practicate online, la orice oră, de pe orice computer, tabletă sau telefon. În România, poți juca șah pe Chess.com, poker pe site-ul sau aplicațiile PokerStars sau table pe PlayOk.com, în cele mai bune condiții. Este suficient să practici astfel de jocuri câteva minute pe zi, pentru a te bucura de beneficiile care vin la pachet cu acestea pe termen mediu și lung.

Acestea sunt principalele beneficii pe care le oferă practicarea sporturilor minții:

Te provoacă să exersezi răbdarea

Se spune că „graba strică treaba” și este adevărat. Sporturile minții îți vor demonstra că este contraproductiv să te grăbești, motiv pentru care vei fi forțat să-ți schimbi ritmul. Gândește-te la o partidă de șah profesionistă: jucătorii au un timp limitat pentru a muta și totuși, trebuie să estimeze de mai multe ori impactul fiecărei potențiale mutări, înainte de a o efectua. În același, timp, participantul trebuie să-și aștepte adversarul să mute – un alt moment în care poate exersa răbdarea. Prin urmare, nu este neobișnuit pentru un jucător să folosească anumite învățături și obiceiuri dobândite la joc și în viața de zi cu zi.

Stimulează memoria

Sporturile minții îi pot ajuta pe practicanți să-și îmbunătățească anumite abilități care tind să se diminueze odată cu înaintarea în vârstă, cum ar fi capacitatea de luare a deciziilor, timpul de reacție și memoria pe termen scurt. Un studiu efectuat în anul 2015 a descoperit că persoanele care practicau jocuri care stimulează memoria de cel puțin 5 ori pe săptămână aveau un risc scăzut de a dezvolta Alzheimer.

sporturile minții

Îmbunătățesc abilitățile cognitive

Sporturile minții contribuie la îmbunătățirea timpilor de reacție, datorită atenției sporite la care sunt supuși participanții. Jucătorii trebuie uneori să reacționeze rapid și precis, ceea ce îi poate ajuta să-și antreneze abilitatea de luare a deciziilor și să acționeze cu mai multă încredere. Unele sporturi ale minții sunt croite pentru a-i antrena pe jucători în recunoașterea anumitor modele, culori, forme sau categorii, lucruri care se dovedesc a fi utile în foarte multe discipline, cum ar fi ingineria, arhitectura, matematica ș.a.

Te ajută să conștientizezi importanța disciplinei

Lipsa disciplinei este una dintre problemele principale ale tinerilor din zilele noastre. Fără disciplină nu se pot obține rezultate excelente, pe termen lung, în nici un domeniu, așa că îmbunătățirea acestei abilități vine la pachet cu multe plusuri. Persoanele care practică un sport al minții în mod regulat vor avea ocazia să realizeze cât de important este să urmeze un program, să aibă o postură corectă, să se ghideze după un set de reguli și să nu acționeze din impuls, sau la întâmplare, pentru că astfel de greșeli vor fi taxate imediat la joc.

Sporește atenția și concentrarea

Multe persoane suferă de deficit de atenție, iar pentru aceștia, cel mai bun remediu este să găsească un joc care să-i captiveze. Pentru a avea succes la sporturile minții, jucătorul trebuie să fie foarte atent și să nu-și piardă concentrarea în momentele cheie. Avantajul este că, antrenându-se pentru un joc care este solicitant din punct de vedere mental, jucătorul va putea să se folosească de această abilitate și în viața personală și profesională.

Una peste alta, sporturile minții îmbină utilul cu plăcutul și de aceea, reprezintă una dintre cele mai recomandate categorii de hobby-uri din timpurile noastre. Oricine își alocă măcar câteva minute pe zi pentru a se angaja în astfel de activități îți va favoriza menținerea bunăstării mentale și va culege roadele pe termen mediu și lung.

3 thoughts on “Principalele beneficii pe care le oferă practicarea sporturilor minții”

  1. Obișnuiam să joc șah cu tatăl meu când eram mică, el a fost cel care m-a inițiat în jocul minții. Mi-ai dat o idee de activitate cu fiul meu cel mare.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.