Conacul Secuiesc – Coltesti, Alba

30

Conacul SecuiescIntr-o zi frumoasa de vara, am iesit la o plimbare pe langa Cluj. Am ajuns intr-o zona minunata si gasit un loc deosebit unde am hotarat sa ne oprim sa mancam. Daca iti place mancarea traditionala ungureasca, bine facuta, iti recomand Conacul Secuiesc, din localitatea Coltesti, judetul Alba.

Chiar daca conacul e putin ascuns, zona in care au ales sa il construiasca e minunata. Noi avut norocul sa avem vreme frumoasa si am savurat delicioasele lor mancaruri si deserturi pe teresa, avand astfel posibilitatea de a admira cheile Valioarei.

Cateva cuvinte despre conac. Acest conac a fost construit in perioada 2005-2007, pentru a oferi un moment de odihna celor ce fug de aglomeratia orasului.

Conacul este deosebit aranjat, pastrand elementele trecutului, dar intr-o combinatie perfecta cu cerintele prezentului, modernismului. Camerele sunt dotate cu mobilier pictat, cusaturi populare specifice zonei dorind astfel sa pastreze vii traditiilor rurale. Conacul ofera cazare pentru 50 de persoane in 23 de camere de patru margarete.

Restaurantul va pune la dispozitie o gama larga de preparate traditionale, iar crama te asteapta cu degustari de vinuri si branzeturi traditionale din zona Aiudului.

Printre facilitati se numara un teren de joaca pentru copii, parcare pazita si supravegheata pentru autoturisme si autocare. Vei fi uimit de ceea ce vei gasi acolo, de ospitalitatea cu care vei fi intampinat, vei dori sa te intorci ori de cate ori vei avea posibilitatea.

Ce poti vizita in zona ?

  • Cetatea Coltesti, construita la sfarsitul secolului al XIII-lea,
  • Manastirea Rimetului,
  • Cheile Valisoarei, zone deosebite despe care am sa va povestesc in articolele viitoare.

Distanta dintre marile orase si obiectivul prezentat :

  • Satu-Mare – Alba-Iulia – 331 km
  • Oradea– Alba-Iulia – 278 km
  • Cluj-Napoca– Alba-Iulia – 160km
  • Timisoara– Alba-Iulia – 217 km
  • Brasov– Alba-Iulia – 232 km
  • Sibiu– Alba-Iulia – 113 km
  • Bucuresti– Alba-Iulia – 394 km
  • Suceava– Alba-Iulia – 358 km

Harta:


Vezi harta marita

Mie mi-au placut foarte mult deserturile pe care le ofera ! Cu adevarat delicioase ! Tu ce ai savurat la conac ?

Comments

comments

About Author

Mereu optimistă şi cu zâmbetul pe buze! Pasionată de lectură, cultură, sănătate, excursii! Ador să gătesc şi să inventez fel de fel de reţete, prefer să citesc o carte decât să mă uit la televizor, prefer să mă plimb pe jos decât cu maşina, prefer să zâmbesc decât să fiu tristă ! Citatul care mă face să zâmbesc în fiecare dimineaţă “Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling face. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.” Ashley Smith

30 comentarii

  1. Am fost de vreo 4,5 ori pe acolo,descoperind intamplator aceasta pensiune,dar nu ne-a parut rau.este perfect totul.mancarea,servirea,curatenie sclipitoare,fara cuvinte.nota maxima

  2. superb locul pacat de oamenii care il administreaza
    duminica 22 aug 2010 am fost pur si simplu refuzati sa fim serviti pe motiv ca au grup de turisti desi pe aceeasi terasa se aflau altii cu mancarea pe masa,,,,,,,,,sincer nu am patit nicaieri asta pana acum

  3. @Ovidiu, ceea ce spui tu pare ciudat, pentru ca eu cand am fost si aveau mese organizate sau grup de turisti, nu am patit sa ne spuna ca nu ne pot servi!
    Ai lasat undeva o reclamatie?

  4. Si eu tot intamplator am descoperit,dar nu mi a parut rau.locatia deosebita,bun gust in amenajare interioara si exterioara,CURATENIA ,impecabila,mancare f.f buna.eu am ramas gura casca .bravo.10.

  5. @ovidiu.mai precis 2 mese organizate, aproximativ 100 de persoane. greseala personalului pentru ca a refuzat sa serveasca 4 persoane, dupa ora 17.30 cand si-a permis sa puna pe usile conacului mesajul de :rezervat. masa organizata.nu din cauza limbii vorbite nu ati fost servit domnule ovidiu ci din cauza ca 100 de oameni urmau sa calce pragul conacului peste 2 ore, interval in care sa hotarat de comun acord personalul impreuna cu administratia sa inchida usile conacului pentru ca cei care au facut rezervarea sa poata servi masa.
    balanta: 4 oaspeti nemultumiti contra a 100 care au plecat de la conac multimiti pentru ca toate au iesit precum au planuit si au fost serviti la timp.
    nu ar fi procedat oricine la fel?

  6. p.s. comentul cu limba vorbita vine de la faptul ca pe celelalte comenturi ale d-nui ovidiu apare un text citez: “sau poate nu stiam noi cuvintele potrivite… in alte limbi de circulatie locala in ROMANIA”.

  7. tiberiu, eu categoric as fi incercat totul ca sa-i servesc si pe cei patru turisti, asa i-ai pierdut ca si clienti + consumatia. Dar ce-i mai important, cei patru sunt sigur ca mai au cel putin 100 de prieteni pe care este posibil sa-i fi pierdut ca si clienti. Vorba ta ca ai tinut 100 clienti happy, care defapt era o masa organizata si ai lasat patru turisti suparati este foarte rau gandita, special din punct de vedere managerial.

  8. @Marius, să ştii că atunci când sunt programate mese organizate, e destul de greu in bucatarie sa te apuci sa gatesti altceva.
    Chelnerul ar fi putut, eventual, să zică că poate servi doar anumite preparate.

  9. Mihaela, corect, eu ii asezam la masa si le explicam situatia, poate ii multumea cu un aperitiv sau ceva, cine stie de unde veneau oamenii special sa vada conacul, imprejurimile…

  10. erau 4 tineri turisti care cautau problemele de unde nu sunt. toate mesele erau rezervate dinsilor nici macar nepasandu-le de anuntul care era frumos asezat pe masa cu REZERVAT, era pus afis inclusiv pe usa, cei care inca serveau masa au sosit mai devreme si de aceea au fost serviti pentru ca inca s-a mai putut. dupa ce li s-a explicat frumos situatia de catre unul din chelneri, au iesit din conac si s-au asezat pe terasa tot la o masa cu semnul REZERVAT, deoarece masa nu era debarasata gasind pe ea o sticla goala fapt care i-a determinat sa creada ca masa e ocupabila. cand li sa spus inca o data de data aceasta de catre alt chelner ca si aceste mese sunt rezervate a inceput sa acuze ca nu-si fac chelnerii bine treaba si ca de ce nu debaraseaza mesele ca sa nu se faca confuzii(fapt fara nici o logica pt ca cu sticla sau fara sticla pe ea masa tot rezervata ramanea).neavand sorti de izbanda au decis sa umple siteurile de profil cu comenturile acestea in mare parte dandu-le copy-paste) nu inainte sa scrie si in cartea de reclamatii de la receptie ca daca sunteti romani ungurii astia va trateaza ca pe niste c…. pt incheiere chelnerul era roman nu ungur si toata lumea este tratata la fel la conac indiferent de natie, nu este loc de sovinism. oricum prietenii domnului ovidiu nu sunt asa multi dat fiind faptul ca si dupa comenturile dlui ovidiu clientii vin in numar tot mai mare la conac si se conving la fata locului de ospitalitate nu din barfe. managerul a stiut de situatie si i-a fost prezentata la fel cum am prezentat-o aici. nu au fost singurii care nu au fost serviti, insa ceilalti au inteles si avand cei 7 ani de acasa au putut aprecia munca unor oameni care se straduiesc sa faca totul sa fie bine pt ca e totusi sursa lor de venit. nu conteaza ca esti roman, ungur, chelner sau client, trebuie sa fii om.

  11. Aveam si eu de gind sa vizitez zona dar daca imi explicati atit de frumos ca e posibil sa gasesc totul rezervat si fara o alta optiune, cit de mica,incit ma las pagubasa.Sa vii de la sute de km. si sa nu poti servi o gustare cit de mica, ca sa ai energia sa te intorci, mi se pare bataie de joc,mai ales ca zona este izolata.In loc sa aduceti atitea argumente pentru ca nu ati servit niste oameni obositi si flaminzi mai bine cautati solutii pentru situatii similare .Ma duce altfel gindul ca doriti doar clienti de patru stele care sa faca rezervari cu un an inainte.

  12. vad ca am starnit multe comentarii pe tema vizitei mele acolo.
    revin pentru ca trebuie sa fac si anumite comentarii
    domnul Tiberiu oricum nu isi aduce prea bine aminte ,,,,in primul rand eram 2 persoane,,,,si daca doreste o sa postez aici si raspunsul de la PROTECTIA CONSUMATORULUI ALBA pentru a nu mai fi nici o indoiala despre comportamentul fara urma de profesionalism al celor de acolo

    din pacate un fapt real petrecut in frumoasa si fascinata……..ROMAANIA

    apropo de doamana,,,,,MARTHA……..trist ca se afla acolo atunci si ,,,,,,,degeaba,,,,,

  13. exista foarte multe surse de informare prin care se pot evita neplacerile. de exemplu un simplu telefon la numerele afisate pe site ar rezolva problema rezervarii unei mese. pai nu-mi amintesc bine pt ca pe dumneavoastra va credeam dupa cum v-am vazut un om cu mai multa scoala care nu credeam sa recurga la asemenea comenturi soviniste. de vizita PROTECTIA CONSUMATORULUI ALBA nu am fost surprins, pt ca eram sigur ca o sa fugiti imediat la dansii pt ca asa e intradevar in romania. ce pot sa zic imi pare rau ca turismul rural ce se desfasoara la conac nu poate fi intotdeauna la inaltimea tuturor celor care au pretentii. eu, un taran fara urma de profesionalism nu m-am putut ridica asteptarilor dumneavoastra si pentru asta imi pare rau. sincer va rog sa ma iertati.

  14. Domnilor, cu aceasta atitudine nu rezolvam nimic. Eu zic sa incercati fiecare sa va puneti in pielea celuilalt si apoi sa vedem ce aveti de zis, dar sa gandim totusi realist , si nu idealist.
    Ca si client dorim sa fim respect, dar totusi si cei care ofera servicii merita respectati.

  15. cu siguranta ca adevarul se afla la mijloc. Nu sunt de acord cu lipsa de intelegere fata de o situatie concreta, – 100 oameni asteptati la masa, dar si atitudinea dlui Tiberiu este jalnica. Clientul este sfant, indiferent daca are sau nu are dreptate si este inadmisibil ca in toate comentariile de mai sus, sa fie jignit. atitudinea oricarui prestator trebuie sa fie de asa natura incat sa multumeasca solicitarile clientilor si niciodata sa fie vindicativ in relatie cu acesta. La urma urmei daca ai clienti, prestezi, daca nu ai, somezi. Succes! Chiar vroiam sa imi fac drum in zona, dar sincer nu as vrea sa dau de acest Tiberiu, poate de colegii sai.

  16. la asta chiar nu mam gandit, ca prestatorul trebuie sa fie calcat in picioare de catre client si tot clientul sa aiba dreptate. eu zic ca inainte sa fie judecata o unitate si un prestator ar trebui sa ne convingem singuri si nu din barfe. ironia este ca tocmai acest domn tiberiu este cautat de foarte multa lume pentru amabilitate si daca se ajunge sa nu fie loc la mese si sa fie plin in majoritatea cazurilor inseamna ca totusi unitatea si lucratorii de acolo fac ceva foarte bine ca altfel intradevar ar soma, ceea ce nu este cazul. in incheiere acest domn tiberiu stie sa-si respecte clientii si nu asteapta doar clienti de 5 stele, insa clientul, pentru a nu fi dezamagit ca a batut atata drum si nu are loc la masa, sau sa nu poata fi servit pentru ca localul este rezervat (cum dealtfel am intalnit in toata tara cazuri ca un restaurant sa nu poata oferi servicii si altor clienti in cazul in care exista mese organizate), poate foarte usor rezerva masa sunand inainte. doamna Anca, as dori chiar personal sa va servesc si la sfarsit sa dati calificativul nu inainte de a ma cunoaste. (protectia consumatorului ma cautat pe mine personal, si eu a trebuit sa platesc din amenda pentru ca nu am putut servi doua persoane care chiar nu puteau intelege ca nu pot fi serviti chiar daca li s-a explicat frumos.si dupa aceea mai sunt acuzat si de lipsa de profesionalism. daca oricine ar fi fost in locul meu, ar fi tratat situatia cu indiferenta, chiar daca trebuie sa platesti din buzunarul tau fara sa fi vinovat?nu prea cred!
    va doresc tuturor weekenduri cat mai placute si servicii de calitate.

  17. Urmeaza sa vizitez si eu Conacul Secuiesc, peste doua zile, o sa va povestesc care-i treaba pe acolo!!!

  18. am fost si eu la faimosul conac sa zicem asa, ce mia fost dat sa vad sincer numi vine ca cred nici acum, servire sub orce critica ,in viata mea nu mia fost dat sa vad asa ceva este de neimaginat domnilor patroni,personalul este jalnic au tipat la mine cum poti sa crezi asa ceva

  19. am fost si eu la faimosul conac sa zic asa am ramas cu gust amar ,o servire nu proasta super proasta numi vine sa cred nici acum cum e posibil asa ceva este inadmisibil sa strige chelneru la client.trebuie sa va mai educati sa stiti sa vorbiti cu clieni domnilor no sa mai revin niciodata acolo jalnic

  20. Eu am fost la Coltesti, in iunie, de fapt am fost un grup de 60 de persoane si am stat 3 zile.
    Am fost toti impresionati. De curatenie, organizare si, mai ales de personal.
    Au fost tot timpul la dispozitia noastra, au reactionat foarte prompt la fiecare solicitare, au fost mai mult decat draguti si profesionisti.
    Tiberiu a fost la mare inaltime, cred ca nu o sa uitam niciodata faimoasa si minunata prezentare si servire a fripturii “a la Turda” la ceaun si nici gulasul extraordinar, tot la ceaun, din ziua urmatoare.
    De aceea citesc cu mare mirare ce scriu unii pe aici si sunt convinsa ca este vorba despre rea intentie si/sau bataie de orgolii.
    D-le Ovidiu, dumneavoastra cred ca va certati cu oricine si cautati nod in papura, altfel nu imi explic de ce a trebuit sa tineti cu dintii sa fiti servit acolo, cand mai existau cel putin 5 pensiuni pe o raza de 10 km… Era clar ca oamenii sunt ocupati la maxim… chiar nu pot sa va inteleg. Vreau sa va spun ca, atunci cand am fost noi, am solicitat expres sa fie inchisa pensiunea si sa nu mai fie servit nimeni in afara de noi. Am fost foarte politicos refuzati, D-na Marta motivand ca isi respecta clientii. Si asa a si facut, doar ca personalul a avaut grija sa faca in asa fel incat si noi si ceilalti clienti sa ne simtim bine si sa nu ne incurcam unii pe altii.
    D-na Corina, dumneavoastra vorbiti de educatie…. dupa felul in care scrieti si va exprimati, sunt mai mult decat sigura ca daca acei chelneri au ajuns sa tipe la dumneavoastra inseamna ca au fost dusi pana la limita rezistentei lor, care credeti-ma, este foarte mare, noi i-am testat. Este posibil, cumva, ca dumneavoastra sa nu fi scris tot in comentariul acesta? Ca de exemplu ce le-ati spus inainte ?

    In concluzie, este firesc sa existe tot felul de pareri… Eu zic insa ca de aceea avem minte ca sa gandim si sa filtram informatiile, nu sa ne luam dupa prima strambatura de nas a nustiucui.
    Am fost la conac si in grup de 3 persoane si de 60, in ambele situatii nu am avut nimic ce sa reprosam nimanui. Asta este un fapt.

    @Mara, felicitari pentru articol, este real si obiectiv ce ai scris acolo:)

    @Tibi, multumim inca o data pentru tot, ne revedem in noiembrie:)

  21. Draga Digodana, tare mi-e teama ca serviciile pro sa nu fie decat pentru grupurile organizate ( cum ai fost si tu ) si cum s-a intamplat si in cazul lui Ovidiu, Grupurile organizate aduc bani mai multi, sunt clienti “buni d eplata”, pe cand turistii individuali probabil ca sunt ignorati cand se afla in pensiune grupuri mai mari.
    Iarasi presupun ca atunci cand e “foame de clienti”, adica grupurile organizate nu sunt….atunci personalul gaseste ca sunt buni si turistii individuali…si deci serviti.
    Si atentie d-l Tiberiu…nu fac aluzie la nici o nationalitate…doar la mercantilismul comerciantului de servicii turistice.
    PS..la grupurile organizate se castiga mult…nu numai din plata propriuzisa…dar bucatarul face toata mancarea la fel si odata….de unde e mult se mai poate “recupera”, se pot “baga pe gat” si alte servicii …etc

  22. Draga Zinaida :)
    Oi fi promotor pentru acest loc si m-as bucura sa fie asa, dar te asigur ca o fac total dezinteresat, ca toti oamenii care au scris pe bloguri numai de bine despre locul acesta. Si daca o sa arunci un ochi pe google o sa descoperi ca sunt mai multi.
    Sigur ca am scris despre Coltesti si am scris cu pasiune si admiratie, pentru ca este un loc de care m-am indragostit din mai multe motive, daca ai citit postarile cu siguranta ti-ai dat seama. Si daca tot ai mai citit din povestile mele, ai observat ca la fel am scris si despre alte locuri din tara care imi sunt la suflet, fara a avea nici un avantaj din asta.
    Oamenii de la Coltesti m-au impresionat si mi s-au parut nedrepte acuzele,de aceea am ripostat (desi nu stiu daca mai era nevoie).
    Nu stiu daca e vorba de grupuri mari, cum spui tu…. initial am fost acolo doar trei persoane, intr-o vizita ad-hoc.Am fost serviti la fel de ireprosabil, cu mancare extraordinar de gustoasa, in mai putin de 15 minute de cand am dat comanda… Desigur nu am nimerit in toiul vreunei nunti sau petreceri…dar cred ca as fi inteles daca mi s-ar fi spus ca nu mai sunt locuri…
    Despre asta e vorba Zina, iti multumesc pentru amintirile frumoase pe care mi le-ai adus in minte si pentru ca ai trecut prin blogul meu :)

  23. Locul este superb, dar oamenii care il administreaza lasa de dorit.In ziua de 1 mai am plecat din Cluj cu doi copii mici sa vizitam acest conac, care desi pe site-ul sau scrie ca ne asteapta cu drag, surpriza, refuza sa ne serveasca cu o sticla de apa, suc, cafea, de mancare nici nu se mai punea problema.
    Au si tupeul maxim sa scrie pe usa conacului sa nu insistam!!!!Rusine!!!.Cand am vorbit cu chelnerul, nu intelegea cum de nu stiu ca de atata vreme ei nu servesc duminica decat clientii care au rezervare.Culmea, ca era marti nu duminica!!!
    Pentru ca sa stim acest lucru trebuie sa fim si informati.Pe site-ul conacului nu exista scris asa ceva.Acest mesaj l-am scris pentru ca sa nu mai pateasca si altii la fel ca noi.Nici in tara si nici in strainatate asa ceva nu ni s-a intamplata!Sa va fie rusine!!!!

  24. Stoicoviciu Celia on

    da……intr adevar….exista carente la acest conac. dar probabil managerul conacului asa instruieste personalul!cu siguranta nu i mai trec pragul atat eu cat si prietenii mei!

    Sanatate si…viata lunga……..

  25. Locatia frumoasa, administrare execrabila. Nu pot aprecia calitatea servirii sau a mancarii pentru ca nici macar nu am fost intrebati daca dorim ceva. Am stat aproape o ora la masa, am si sunat pe telefon cerand un meniu (crezusem ca se vor simti oarecum jenati; nici vorba). Dupa ce ne-am plictisit de dat din maini dupa chelneri, care ne vazusera dar ne ignorau, am plecat la o alta pensiune unde am fost serviti prompt si cu respect. Pacat de locatie.

  26. Si noi am ajuns acolo in vara asta prin iulie, mai mult din intamplare. Tocmai vizitasem cetatea si ne-am oferit sa il ducem cu masina pe un turist german mai in varsta, iar el ne-a povestit de minunatul loc unde sunt cazati, asa ca am hotarat sa mancam acolo; s-a potrivit la fix, ca deja era ora pranzului si o caldura inabusitoare.

    Locul acesta e intr-adevar special, o oaza superba de verdeata, insa chelnerul – foarte amabil de altfel – ne-a zis ca in ziua aia nu servesc mancare decat turistilor deja cazati acolo. Chestia asta ne-a dezamagit foarte tare, mai ales ca aveam si un copil cu noi, eram pe drumuri, la sute de km de urmatoarea cazare, iar locul era incantator… Pana la urma ne-a servit cu niste racoritoare – desi ni s-a precizat ca si asta e impotriva regulilor in ziua respectiva – , ca altfel chiar am fi plecat cu un gust amar de acolo… Este primul loc in care ni s-a intamplat asa ceva si e pacat ca nu s-ar putea proceda altfel… Nu imi amintesc daca era duminica sau luni…

Leave A Reply

Citește mai multe:
afis Zamfir
Turneu “L’aquilone e il vento” Gheorghe Zamfir și Franco Midiri – 22 mai – Cluj-Napoca

Cu bucurie vă anunț că maestrul Gheorghe Zamfir a pornit într-un turneu prin țară alături de Franco Midiri, turneu ce...

Închide