Vacanţa în Croaţia – destinaţie de nota 10!

makarska

A trecut vara, a trecut şi vacanţa, acum e momentul să vă povestesc despre vacanţa noastră din acest an, cu un dor nebun după peisajele frumoase, atmosfera relaxantă şi mâncarea delicioasă.

După ce am tot oscilat între vacanţa în Grecia sau în Croaţia, aceasta din urmă a câştigat detaşat. Acum că am ales ţara, trebuia să găsim şi staţiunea care să ni se potrivească. Tot căutând pe net informaţii şi având deja câteva sugestii de la agenta noastră de turism de la Tui Travel, am ales Makarska, o staţiune cotată foarte bine şi foarte lăudată de turişti.

Am ales hotelul, am rezervat şi am plecat la drum fără să ştim prea multe despre ţară, despre condiţii, am sperat ca totul să fie decent. În drum spre staţiunea Makarska, am decis să facem o pauză şi să vizităm şi oraşul Zagreb, şi bine am făcut.

Zagreb este un oraş minunat, cu numeroase obiective turistice de vizitat, din păcate timpul a fost prea scurt, şi am reuşit doar să vizităm biserica din centrul oraşului şi să ne pierdem câteva ore pe pietonala lor presărată cu terase cochete, baruri de fiţe şi magazine de lux. Este un oraş care necesită cel puţin 2 zile ca să-l vizitezi şi nu te vei plictisi.

A doua zi de dimineaţă, am plecat spre rivieră, cu un dor nebun de mare, plajă, relaxare. Din Zagreb până în Makarska sunt cam 500 km, dar timpul trece repede pentru că nu ai cum să te plictiseşti admirând peisajul de vis. Te mai trezeşte la realitate indicatorul “Cestarina” de pe autostradă.

Hotelul Park a fost mult peste aşteptările noastre, dar justifică preţul pe sejur, beneficiezi de o cameră spaţioasă, foarte frumos decorată, cu mult bun gust, aerisită, prosoape de calitate (am avut destule experienţe neplăcute în tot felul de hoteluri), balcon cu vedere la munte, mochetă pe jos, minibar foarte bine dotat, iar alăturat aveam pahare diferite pentru fiecare tip de băutură.

Dimineaţa coboram să luăm micul-dejun, destul de bogat, deşi o mai mare varietate nu ar fi stricat, apoi ne relexam la piscină, iar când soarele era prea fierbinte coboram scările la mare. Anul acesta, vremea a stricat planurile multor turişti, a plouat destul de mult, iar apa mării a fost chiar rece, dar extrem de curată şi de limpede.

Plaja în Croaţia are pietricele mici, nisip găsiţi doar pe insulă, dar noi nu suntem mari fani nisip. Închiriatul unui şezlong costă 7 euro/zi.

De ce ne-a plăcut nouă Croaţia atât de mult şi de ce recomand vacanţa de vară aici? Condiţiile de cazare sunt peste aşteptări, personalul este extrem de amabil şi politicos. Ne-a plăcut enorm faleza cu numeroase terase cochete, meniuri extrem de variate, o mâncare delicioasă, niciodată nu am avut nimic de comentat. Bazarul lor este foarte mare, de aici poţi să-ţi achiziţionezi atât obiecte de uz personal (pantofi speciali pentru plajă, colac, prosoape), dar şi suveniruri dintre cele mai variate.

Pentru că ne place tare mult să vizităm oraşe noi şi fiindcă erau tare aproape de noi, am vizitat Trogir, Split şi Dubrovnik, dar despre ele într-un articol viitor pentru că am destul de multe de povestit.

Am vrut să vizităm şi Parcul Naţional Plitvice, dar din cauza inundaţiilor, poliţia ne-a întors din drum, aşa că avem un pretext bun să revenim în Croaţia.

Câteva detalii pe scurt despre Croaţia:

– croaţii au nişte autostrăzi cum nici nu vă imaginaţi, la ei nu se plăteşte vignetă, dar este o taxă de autostradă, aproximativ 110km-7 euro, taxa se poate plăti cu euro, kuna, dar şi cu cardul;

– autostrăzile lor nu sunt foarte aglomerate, dar croaţii sunt destul de agresivi în trafic, aşa că aveţi mare grijă şi fiţi cu ochii în patru;

– moneda lor este kuna, foarte rar am găsit unde se putea plăti cu euro, 100 euro = 740 kuna;

mâncarea lor este extrem de delicioasă, eu sunt destul de pretenţioasă la mâncare şi îmi făceam mari probleme că nu voi găsi nimic pe gustul meu, m-am înşelat. În Croaţia, am găsit cele mai gustoase paste, cea mai aromată pizza, cel mai bun caş pane, dar şi cele mai bune deserturi. Dacă vă plac fructele de mare şi peştele, aici veţi găsi numeroase preparate pe gustul vostru, soţul meu a fost fascinat de adevăratul gust al fructelor de mare bine gătite;

ospătarii sunt foarte amabili, foarte respectuoşi, noi am primit într-o seară din partea unui ospătar o băutură;

bacşişul este specificat pe nota de plată dacă este inclus sau nu, aşa că rămâne la latitudinea voastră dacă şi cât lăsaţi acolo unde el nu este inclus, dar peste tot, personalul vă va trata cu respect;

wi-fi gratuit pe toate terasele, în toate localurile, la o viteză chiar mare, deci încă o bilă albă pentru Croaţia;

– în Croaţia, am găsit cele mai frumoase suveniruri, cei mai interesanţi magneţi de frigider, au foarte multe produse cosmetice naturale.

Aceasta a fost pe scurt vacanţa noastră în Croaţia, despre staţiune vă voi povesti pe larg într-un singur articol, iar cele trei oraşe minunate, Trogir, Split, Dubrovnik, merită un articol întreg.

Voi unde aţi fost anul acesta în vacanţa şi cum aţi ales acea destinaţie? Aţi fost în Croaţia, dacă da, în ce staţiune? Ce v-a plăcut şi ce nu?

După cum vă spuneam, peisaj de vis!

Aşa arată banii lor.

bani

Nota de plată în care bacşişul nu este inclus.

bacss

Câteva preparate, ca să vă fac poftă!

cas pane

paste

scoici

Peisaj de vis – Riviera Makarska!

makars

Deja mi-e dor de Croaţia …

3 thoughts on “Vacanţa în Croaţia – destinaţie de nota 10!”

1. Mi-am salvat demult sa citesc postarea ta si abia acum am reusit! Mi-a placut, am retinut taxele pentru autostrazi, o sa ma interesez de preturile la hotelul la care ati fost cazati. Si eu vreau sa vizitez Parcul National P.