Cum să te prezinți la un interviu de angajare?

Te pregătești să mergi la un interviu de angajare?

Ești programat la un interviu de angajare? Sigur emoțiile te copleșesc. Îți dorești mult un job, ai nevoie de acest job. Așa că trebuie doar să te relaxezi și să te concentrezi pe ce ai de făcut. Există sfaturi pe care le vei primi tot timpul legat de interviu. Nu le trece cu vederea. Ascultă-le și la momentul potrivit, pune-le în aplicare.

Nu e ușor să găsești un job bun. Iată de ce e bine ca la interviu să fii serios. Trebuie să ai încredere în tine și sigur te vor angaja.

Cum să te prezinți la un interviu de angajare?

Nu e neapărat plăcut să mergi la multe interviuri, mai ales dacă ești emotiv. Te poate demoraliza, însă poți învăța ceva de la fiecare întâlnire. Regulile sunt simple pentru o reușită și pentru a face impresie bună!

  • CV complet și corect

E foarte important să ai un CV complet și corect. Greșelile de ortografie nu vor fi iertate. Nici emoțiile nu le vor justifica. Chiar dacă ai trimis CV-ul pe mail, e bine să ai la tine o copie în format fizic. Angajatorul de multe ori primește candidați mulți, în timp scurt. Îi va fi mai ușor să-și amintească de tine dacă îi oferi un CV chiar tu. Dacă nu te poți decide ce model de CV să completezi, vezi model de cv europass. Vei afla și cum se completează corect un CV pentru a avea succes.

  • pregătește-te temeinic din timp

Dacă va fi un interviu cu noțiuni tehnice, încearcă să le reiei. Eventual, asigură-te că le cunoști și în limba engleză. Citește și câteva articole cu posibile întrebări interviu angajare. Poți avea doar de câștigat. Posibilele întrebări te vor ajuta să-ți pregătești răspunsul potrivit. Sau răspunsurile oferite te ajută să înțelegi cum e mai bine să răspunzi.

  • fii sigur pe tine

E normal să ai emoții, dar încearcă să ți le stăpânești. Nu consuma cafea sau energizante înainte de interviu. Te vor agita și nu ai nevoie. Prezintă-te elegant și fii serios, însă nu încerca să pari ceea ce nu ești. Poartă-te natural, inspiră încredere angajatorului și totul va decurge perfect.

  • alege o ținută potrivită

Mulți ar spune, alege o ținută elegantă. Însă la toate interviurile se potrivește. Așa că alege ținuta în funcție de ora întâlnirii, de locație sau de omul cu care vei avea interviul de angajare. Optează pentru o ținută casual spre elegant. O cămasă este mereu o bună alegere. Pantofii să fie impecabili, e un detaliu important.

  • nu exagera cu produsele de make up sau cu parfumul

Ne dorim să facem o impresie bună de la prima vedere. Optează pentru un make up natural, fără culori stridente și ruj prea țipător. Nu folosi parfum în exces, mai ales dacă ai un parfum cu note foarte tari și persistent. Nu este necesar să lași o dâră de parfum în urma ta. Angajatorul trebuie să te țină minte pentru calitățile și abilitățile tale, nu după parfum.

Vorbește frumos, răspunde la întrebări și nu pune întrebări prea multe. Zâmbește discret, nu râde zgomotos. Fii punctual și fii sigur pe forțele proprii. Sigur angajatorul va aprecia bunul simț și comportamentul potrivit.

Tu ce sfaturi dai celor care se prezintă la un interviu de angajare? Care este cel mai bun sfat primit pe care l-ai aplicat înainte de a merge la interviu?

Foto

16 comentarii la „Cum să te prezinți la un interviu de angajare?”

  1. dincolo de tinuta si alte cele, sunt multi care nu stiu sa faca un CV oricat de simplu, desi gasesti modele peste pe internet. Sa mai zic cati uita sa isi treaca datele de contact pe CV?

    Răspunde
  2. Mi-ai adus aminte de primul si singurul interviu de angajare unde imi aduc aminte ca le-am zis ca sunt dispusa sa lucrez si gratis doar ca sa invat. Bineinteles ca m-au angajat, dar nu gratis. 🙂

    Răspunde
  3. Recunosc nu m-am mai prezentat de mult la un interviu de angajare si asta nu poate decat sa ma bucure:)) Sper pana la pensie nici sa nu mai merg. 😀
    Bine punctat aspectele enumerate de tine, nu stiu daca ar mai fi ceva de adaugat

    Răspunde
  4. E bine sa ai un aspect ingrijit la interviu, si sa ai un discurs ferm. O atitudine care se muleaza bine si pe stilul angajatorului poate fi de ajutor. ^_^ Foarte faine sfaturile tale!

    Răspunde

Lasă un comentariu