Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți înființezi o firmă?

Siguranța locului de muncă a concurat mereu cu dorința de a fi propriul meu șef. Am avut posibilitatea de a lucra doar la stat, așa că nu prea știu care sunt condițiile unui job la privat. Am auzit de angajați fericiți la locul de muncă, indiferent că e vorba de stat sau de privat.

Cunosc oameni care sunt mulțumiți cu cât câștigă și nu s-au gândit niciodată cum ar fi în altă parte. Da, locul de muncă la stat are avantajele lui, dar și dezavantaje, acum ține de tine care parte a paharului vrei să o privești.

Când eram mică, tata mă întreba ce vreau să mă fac când o să fiu mare și îmi amintesc cu câte mândrie îi răspundeam ”Directoare”. Așa că de mic copil, știam exact ce îmi doresc. După 10 ani de muncă la stat, am decis să-mi urmez marele meu vis și mi-am deschis o firmă.

Bucuria și entuziasmul de a fi propriul meu șef, administratorul unei firme la început de drum, nu mi-a fost umbrită de alergătura după acte. Birocrația este atât de mare, există atât de multe formulare de completat încât mi-e greu să înțeleg de ce nu poate fi totul online? Ar fi extrem de simplu, ne-ar scuti de multe drumuri și nu am mai pierde timpul stând la cozi interminabile.

Am decis să mă ocup personal de dosarul pentru înființarea firmei și deși la început am crezut că va fi greu, totul a mers ca pe roate. De la Oficiul Național al Registrului Comerțului, am primit formulare de completat, am depus dosarul complet și în mai puțin de 10 zile, aveam certificatul de înregistrare al firmei mele.

Nu vă lăsați intimidați de cei care vor încerca să taie entuziasmul, încărcați-vă cu multă răbdare și gândiți-vă mereu la scopul acestei alergături.

Vreți să vă spun pe unde trebuie să mergeți când v-ați decis să vă faceți o firmă?

  1. de la Oficiul Național pentru Registrul Comerțului luați toate formularele de completat, vi se explică după ce acte au nevoie de copii, se verifică disponibilitatea numelui firmei, iar până la eliberarea certificatului de înregistrare, primiți o dovadă privind disponibilitatea și rezervarea firmei;
  2. cu dovada privind disponibilitatea și rezervarea firmei trebuie să mergeți la o bancă, eu am ales Banca Transilvania, pentru că sunt client fidel, le cunosc destul de bine produsele și am fost mereu mulțumită de serviciile lor, pentru a depune capitalul social (minim 200 lei);
  3. dosarul complet se depune la ONRC, dăm specimenul de semnătură și după câteva zile putem merge să ridicăm certificatul de înregistrare a firmei;
  4. urmează distracția, începe să sune telefonul și toată lumea are o ofertă de prezentat, la mine primii au fost cei  de la BT felicitându-mă pentru că am ales această opțiune pentru firma mea, au urmat cei de la telefonia mobilă și fixă, apoi o firmă de contabilitate.
  5. și nu în ultimul rând, nu uitați să sărbătoriți, cu siguranță în următorii ani nu veți mai avea timp pentru distracție, ci doar multă muncă.

Când am anunțat apropiații că mi-am deschis o firmă, majoritatea au început să-mi spună cât de greu va fi, cât de ocupată voi fi, cum nu voi mai avea timp pentru mine și pentru familia mea, adio vacanțe și city-break-uri.

Aș fi avut nevoie de încurajări și vorbe bune, toate restul le știam deja și le analizasem din timp, dar nu mi-am pierdut speranța și sunt pregătită pentru ceea ce va urma și nimic nu mă sperie pentru că știu că voi face ceea ce îmi place mie cel mai mult!

Foto

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.