Oricât de mult ne place să mergem la cumpărături și încercăm să alegem produse de calitate, în ultimul timp, cumpărăturile au devenit, mai nou, o loterie. Indiferent că optezi pentru un produs scump sau ieftin, că faci cumpărături online sau direct din magazin, niciodată nu știi cât te va ține acel produs, care e durata de viață reală a produsului. Nimeni nu știe să-ți spună care-ți sunt drepturile ca și client, ce înseamnă garanția unui produs, în cât timp sunt obligați să-l repare și în ce condiții se înlocuiește.
Am observat că oamenii preferă să se plângă de anumite produse și servicii, dar foarte puțini sunt cei care au încercat să facă ceva în această privință, să-și ceară dreptul dat de certificatul de garanție. Mulți după ce achiziționează un produs, aruncă hârtiile undeva într-un setar, sau în cel mai rău caz, direct la gunoi. Dacă se întâmplă ceva cu produsul, se consolează cu ideea că a avut ghinion, nu mai are bonul și prea puțini au curajul să recunoască că, pur și simplu, nu știu ce drepturi au.
Produsele pot fi defecte, produsele se pot defecta după câteva utilizări, nu trebuie să ne panicăm, trebuie doar să avem puțină răbdare și să contactăm firma care asigură service-ul. În general, nu am avut probleme mari cu produsele achiziționate, iar aici intră atât produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, cât și produse electrice. Am învățat să păstrez bonurile și certificatele de garanție într-un singur loc, în caz de ceva să știu exact unde le găsesc.
Prima mea problemă a fost cu 2 poșete de la Musette, aveam garanție de doi ani la produse, dar după o singură lună s-au defectat, am încercat să discut cu fetele din magazin, prima dată m-au putut ajuta, a doua oară a fost nevoie să discut direct cu directorul de marketing din București, la care i-am explicat foarte clar ce s-a întâmplat, iar când a văzut produsul cum arată, a fost de acord cu cererea mea de a mi se înlocui poșeta. Probabil că dacă nu aș fi avut bonurile și nu mi-aș fi rupt câteva minute să sun și să discut cu cineva care are putere de decizie, aș fi avut la ora asta două poșete noi, reparate, aș fi fost un client nemulțumit care ar fi avut o părere proastă despre produse și despre politica lor.
Apoi am mai avut o problemă cu mașina de spălat vase, experiență după care am înțeles că o firmă de service poate strica imaginea unui brand. Din fericire, am avut răbdare și am avut curaj să-mi cer drepturile, aș fi putut să mă lamentez că țara, că legile, că oamenii, dar eu am preferat să sun și să discut cu cineva, care îmi poate rezolva problema. Dacă firma care asigură service-ul din Cluj, nu a avut bună-voință, un singur telefon la reprezentanță a rezolvat totul mai repede decât m-aș fi așteptat. Deci, se poate!
Uneori nu trebuie să așteptăm ca lucrurile să se rezolve de la sine, nimeni nu are interesul să ne rezolve problemele, iar noi, oamenii, ne-am obișnuit să ne plângem, să așteptăm ca cineva să ne rezolve problemele fără ca noi să mișcăm un deget.
Atunci când cumpărați un produs, întrebați despre perioada de garanție, dacă această garanție este internațională, în ce condiții se schimbă un produs cu defect sau cu o defecțiune. Nu vă fie frică să întrebați, dacă angajatul nu vă poate lămuri, solicitați să discutați cu cineva care să vă lămurească toate nelămuririle.
Pot să vă spun că firmele care vând produse de calitate își permit să ofere o garanție mare, Ecco , Musette, Apple și Swarovski, oferă o garanție de 2, respectiv 5 ani pentru produsele lor, chiar credeți că pot oferi o garanție atât de mare dacă nu ar fi siguri de calitatea produselor lor?
Firma Miele oferă o garanție de până la 20 de ani pentru produsele lor, asigurând service în maxim 48 de ore, și totuși există un singur service în toată țara. Eu cred că acest lucru spune multe despre calitatea produselor.
Nu înțeleg de ce oamenii nu profită de ceea ce este prevăzut în certificatul de garanție, de ce ne e frică să ne cerem drepturile și să avem curaj și să ne facem puțin timp pentru a ne rezolva o problemă în interesul nostru. Comercianții încearcă să ne descurajeze tot explicându-ne câte hârtii au de completat și câte explicații au de dat, dar, din păcate, asta e treaba lor, iar noi trebuie să primim produsul pentru care am plătit în stare perfectă.
Sunt curioasă dacă ați întâmpinat vreodată probleme atunci când ați încercat să schimbați un produs defect?