Copiii noştri – Dificultatea de a învăţa

42-15641482Nu este atent, nu se poate concentra, nu reţine ce învaţă?

Nu e simplu moft.

Copilul dvs poate fi victima unei afecţiuni ce perturbă procesul de învăţare. Cu cât aceste afecţiuni sunt depistate mai devreme, cu atât copilul poate învăţa mai repede să le facă faţă, astfel înct performanţele lui şcolare şi încrederea în sine să nu aibă de suferit.

Vă prezint cele mai serioase probleme cu care se poate confrunta copilul vostru, simptomele prin care puteţi depista afecţiunea şi ce puteţi face ca părinţi pentru a o remedia.

DISLEXIE

Se manifestă prin dificultatea de a citi cuvinte, propoziţii şi paragrafe.

Simptome:

  • Nu poate auzi suntele din cadrul cuvintelor la vârsta de 5 ani.
  • Nu poate urmări succesiunea sau desfăşurarea unei poveşti la 5 ani.
  • Nu poate recunoaşte alfabetul, la vârsta de 6 ani.
  • Nu poate asocia sunetele cu literele, la 6 ani şi jumătate.

Ce puteţi face:

  • Improvizaţi jocuri prin care să identifice sunetele. De exemplu, puneţi-l pe cel mic să marcheze, bătând din palme, numărul sunetelor din cuvinte simplu.
  • Invăţaţi-l să-şi reconstituie numelee din litere tipărite.
  • Pentru a-l ajuta să facă legătura dintre sunete şi litere, încercaţi alt joc : scoateţi un sunet, apoi cereţi copilului să arate litera sau cuvântul care începe cu acel sunet.
  • Citiţi-i aceeaşi poveste de nenumărate ori şi discutaţi-o cu el până când înţelege ce se întâmplă în intriga naraţiunii.

DISGRAFIE

Dificultatea de a forma litere sau a scrie într-un spaţiu definit.

Simptome :

  • Nu poate ţine un creion în mână şi nu poate face mâzgălituri pe hârtie, la vârsta de 3 ani.
  • Nu poate desena forme circulare, la 3 ani.
  • Nu se preface căs crie ceva pe hârtie, la 4 ani.

Ce puteţi face :

  • Ajutaţi-l să scrie mai uşor, dndu-i creioane mai mari şi mai groase.
  • Desenaţi un cerc şi puneţi copilul să-l copieze.
  • Puneţi-l să contureze diferite forme din plastilină.

DIFICULTATEA DE CALCUL

Dificultatea de a rezolva probleme matematice şi de a numerelor.

Simptome:

  • Nu poate număra până la cinci, la vârsta de 4 ani.
  • Nu poate juca jocuri cu numărători, la 4 ani.
  • Nu poate combina un obiect cu altul, la vârsta de 5 ani.

Ce puteţi face ?

  • Jucaţi cu el jocuri simple, prin care-l obligaţi să numere, adunând obiecte, de exemplu, pentru a-l învăţa succesiunea numerelor.
  • Ajutaţi-l, tot printr-un joc, să înţeleagă corespondenţa unu-la-unu. De exemplu, aşezaţi un rnd de cuburi şi rugaţi copilul să pună un obiect deasupra fiecărui cub.
  • Folosind obiecte reale, creaţi ecuaţii care implică simple adăugiri.

DIFICULTATE DE LIMBAJ

Dificultatea de a folosi şi înţelege limba, în condiţii normale de auz şi vorbit.

Simptome:

  • Nu poate pronunţa cuvinte distincte, la 2 ani şi jumătate.
  • Nu poate înţelege ce vorbesc ceilalţi, la vârsta de 4 ani.
  • Nu poate vorbi, la 4 ani.

Ce puteţi face :

  • Scoateţi diferite sunete şi cereţi copilului să vă imite.
  • Accentuaţi sunetele pe care le face copilul dvs, repetându-le.
  • Indicaţi diferite obiecte comune, pronunţaţi numele lor şi puneţi copilul să le repete. Apoi treceţi la fotografia unor obiecte.
  • Extindeţi folosirea unor cuvinte la propoziţii şi fraze. De exemplu, « merge » devine « Ana merge la mare. »
  • Citiţi-i copilului poveşti simple, repetând anumite cuvinte şi fraze şi încurajaţi-l să repete acele pasaje care i-au plăcut sau care i-au rămas în memorie.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.