Cum să ai un business de succes

Provocarea zilele noastre, a antreprenorilor, este de a transforma afacerea într-un business de succes. Atunci când decidem să ne facem o afacere, ne gândim la succes. Încă de la început ne străduim să facem totul bine pentru a avea succes. Nu întotdeauna lucrurile urmează cursul dorit. De multe ori, trebuie să depunem mai mult efort, să ne folosim creativitatea pentru a deveni un business de succes.

Pentru afacerea noastră, trebuie să ne dedicăm timp și resurse materiale. Este nevoie să fim la curent cu noutățile din legislație, să căutăm mereu să urmăm tendințele. E greu, e și frumos, e o adevărată provocare, care te ține în priză mereu și mereu.

Ce înseamnă un business de succes?

Este important să știm de la început că o afacere nouă are nevoie de timp pentru a fi de succes. Răbdarea este elementul cheie, urmată de pasiune, dedicare, implicare 100%.

*ține cont de sfaturile echipei de marketing

Nu este o modă să ai echipă de marketing, este o necesitate. Mie personal, lucrând în domeniu, mi se pare esențial să ai o echipă bună pentru că marketingul bine făcut poate duce afacerea spre succes destul de rapid.

O campanie de e-mail marketing bine făcută, îți poate aduce o mulțime de clienți noi și îi poate ține aproape pe clienții existenți. Site-ul fiind bine realizat și întreținut conform regulilor SEO te poate pune în topul căutărilor în motoarele de căutare. Prezența pe rețelele de socializare este mai importantă decât credem. În plus, imaginea afacerii noastre este foarte importantă și de ea trebuie să se ocupa echipa de marketing.

*menține legătura constant cu contabila, avocatul

Legile se schimbă mereu, așa că e bine să fim la curent cu toate noutățile care ne pot impacta. Nu le poți face tu pe toate, e bine să angajezi specialiști în domeniu. Ca și o măsură de reduceri costuri în firmă, poți externaliza aceste servicii, dar e bine să ai o legătură strânsă cu toți.

Ideal ar fi să nu semnezi niciun contract fără a fi înainte citit de un avocat. Consultanța este scumpă, însă te poate feri de greșeli care te pot împiedica să ai un business de succes.

*studiază activitatea concurenței

De câte ori am participat la diverse seminarii, conferințe sau workshop-uri pentru dezvoltarea afacerii mele, am primit acest sfat. Nu înseamnă că spionezi, nu trebuie să copiezi, însă ei pot fi o inspirație. Studiază cu atenție concurența care e în top, dar și concurența care nu avansează. De la primii poți învăța cum să reușești să ai un business de succes. Iar de la ceilalți, poți vedea ce nu funcționează, ce greșeli fac din cauza cărora stagnează.

Am considerat întotdeauna concurența ca o sursă de inspirație. Dacă le studiezi cu atenție pașii, evoluția, poți învăța multe și chiar poți evita eșecul.

Cum să ai un business de succes? Sfatul meu ar fi să te dedici în totalitate. Să fii conștient că la început te vei lovi de birocrație și multe necunoscute vor apărea. Însă cu răbdare, echipa potrivită, cu devotament, vei reuși să ai afacerea de succes.

4 thoughts on “Cum să ai un business de succes”

  1. Pentru a avea succes si rezultatele sa fie pe masura rezultatelor este nevoie de implicare, iar daca este nevoie de firme specializate care pot ajuta in bunul mers al firmei atunci nu ar trebui sa ezitam

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.