Cum să crești eficiența la birou

Eficiența la birou poate fi influențată de mai mulți factori. Ne dorim să fim mai productivi la locul de muncă, dar și să ne creăm un spațiu organizat. Eu nu pot funcționa dacă nu e ordine pe masa de birou și în întreaga încăpere. Mi se pare esențial ca toate lucrurile să fie la locul lor pentru a ști la nevoie de unde să le iau.

Întotdeauna mi s-a părut că se pierde timp căutând acte, dosare nepuse la locul lor. Și atunci când informații importante sunt explicate, însă nu și notate. Iată de ce am apreciat enorm când la ședințe, detalii esențiale erau notate pe o tablă magnetică. Consider că o tablă magnetică este potrivită atât într-o sală de ședințe, cât și în fiecare birou.

Sfaturi pentru a crește eficiența la birou

Locul de muncă trebuie să fie primitor și activitatea să se desfășoare în condiții bune. Mă bucur că se pune accentul pe starea de bine a angajatului și că majoritatea angajatorilor bun preț pe oferirea de condiții bune. Cu timpul, managerii au înțeles că eficiența la birou poate fi îmbunătățită.

**birouri luminoase și spațioase

Este important ca locul unde îți petreci cea mai mare parte a zilei, și poate a vieții, să îndeplinească niște condiții bune. Lumina naturală este extrem de importantă deoarece contribuie la starea de sănătate a ochilor, oboseala intervine mult mai târziu.

Chiar dacă biroul este pentru mai multe persoane, e bine ca fiecare să aibă suficient spațiu, spațiu privat. Nu poți să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut dacă colegul tău îți invadează spațiul sau e atât de aproape încât nu te poți concentra pe munca ta. Este nevoie și de suficiente spații de depozitare, birouri spațioase cu sertare, dar și un dulap metalic unde să se păstreze documentele necesare cât mai aproape.

**birouri bine dotate

Tehnologia are rolul de a ne face viața mai ușoară, munca mai eficientă. Așa că este important ca laptopul și imprimante, telefonul și faxul să fie cât mai noi, cât mai performante. Verile sunt tot mai călduroase, așa că un aparat de aer condiționat nu ar trebui să lipsească din birouri. Mi-e greu să cred că poți fi eficient la birou muncind 8 ore la temperaturi de peste 30 de grade.

**ședințe scurte, eficiente

Nu am înțeles niciodată ședințele lungi, fără esență. Mi s-au părut timp pierdut, ședințe din altă epocă. Iată de ce pentru eficiența la birou se recomandă ședințe scurte, unde să se discute punctual, să se pună întrebări și să se ofere răspunsuri, soluții.

**locuri pentru relaxare în pauze

Pauza de masă ar fi ideal să fie pentru masă, relaxare, și nu în încăperea unde e biroul. Iată de ce am apreciat mereu companiile și managerii care au creat spații pentru luat masa, au asigurat toate cele necesare, frigider, cuptor cu microunde, mașină de spălat vase. Dar au creat și spații pentru relaxare, fotolii confortabile, diverse jocuri.

Respectă munca angajatului tău. Cred că este cel mai important pentru fiecare om care muncește. Munca sa să fie respectată, apreciată și plătită pe măsură. Nu poți cere eficiență la birou dacă nu creezi condiții și dacă persoana nu se simte bine.

Aș vrea să știu voi cum reușiți să fiți eficienți la birou? Ce v-ar plăcea să aveți în plus? Cât de mulți dintre cititorii acestui blog de lifestyle lucrează încă de acasă și câți s-au întors la birou?

3 comentarii la „Cum să crești eficiența la birou”

  1. Bune recomandările tale! Îmi place să îmi organizez cât mai bine și eficient lucrurile mai ales la locul de lucru, respectiv la birou. Simt că nu am un ritm bun, nu mă pot concentra, dacă nu am totul pus în ordine, nu am o plantă, lumină bună, etc. Totul are un impact deosebit asupra noastră și a eficienței noastre.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.