Mihaela Curea DeWeekend

DeWeekend

Numele meu este Mihaela Curea și sunt blogger DeWeekend din 2009, creator de conținut, micro-influencer și organizator de evenimente, în cadrul Clubului de Prosperitate și Stare de Bine. Am iubit dintotdeauna cărțile și am citit până în prezent nenumărate volume. Chiar mi-am propus ca anul acesta să număr cărțile pe care le-am citit până acum.

Întotdeauna când citeam cărți, mă gândeam că mi-ar plăcea să scriu și să fiu citită. Mi se părea ceva fascinant să poți să umpli pagină după pagină. În anul 2008, am început să scriu articole generale pentru un colaborator. Mi-a plăcut tare mult, deși aveam emoții la fiecare articol publicat, încât în 2009, mi-am făcut propriul site. Avea o temă simplă, un logo simpatic, un pahar de cocktail care trebuia să te ducă cu gândul la relaxare.

Scriam cu mare entuziasm, scriam de drag, fără a cunoaște prea multe reguli de scriere corectă. Le-am învățat cu timpul pe toate. Aveam perioade când scriam mai mult, alteori nu prea aveam inspirație, și trecea mult timp fără să scriu. Am greșit, acum știu, atunci nu știam.

Cum am început să scriu constant pe blog?

În general, scriam pe blog recenzii ale cărților citite de mine, rețete testate, locuri în care am fost și le recomandam. Existau perioade când nu prea aveam ce să scriu și era o pauză tot mai lungă.

Când am avut prima colaborare cu un brand, care a venit cu un contract, program de articole, teme, dar și plată, lucrurile s-au schimbat. Dacă mi-a fost frică să accept? Bineînțeles că da. Nu știam dacă sunt chiar atât de bună să scriu articole plătite. Însemna multă responsabilitate, un program de respectat. Dar am acceptat fiind prima colaborare plătită și marea mea mândrie.

În fiecare lună primeam temele pentru fiecare săptămână. Respectam deadline-ul, banii veneau la timp și prindeam încredere în mine. Articolele erau verificate la început pentru ca totul să fie în regulă, eu insistam să le trimit, ei aveau mai mare încredere în mine. Doar primele trei au fost verificate, apoi totul a mers de la sine.

Am înțeles că nu pot publica doar articole despre acel brand, pentru o anumită nișă și mi-am prorpus să scriu constant. Făceam recenzii ale tuturor cărților citite inserând linkuri de afiliere. Dezbăteam subiecte de actualitate pentru a atrage trafic pe site.

Colaborările diverse au fost adevărata provocare

Recunosc că o bună perioadă de timp, mi-a fost frică să accept unele colaborări. Pentru că unele abordau niște teme grele, tehnice, necunoscute. Dar le-am acceptat pentru că știam că doar așa pot evolua, pot învăța lucruri noi, învăț să caut informații.

Tot aceste colaborări m-au determinat să învăț să scriu cât mai corect pentru ca Google să indexeze bine articolele mele și să ajungă la cât mai multă lume. Datorită acestor colaborări variate, am învățat foarte multe lucruri din domenii diverse, ceea ce m-a ajutat pe viitor la colaborări asemănătoare. Deja cunoșteam termenii și îmi era mai ușor să scriu.

Ce am învățat în 15 ani de blogging?

Ah, dar ce nu am învățat?! Trebuie să fii responsabil și să scrii constant, corect, coerent, asumat. Este esențial să ai o formă juridică, un contract pentru a te asigura că îți primești banii pentru munca depusă. Nu te poți plictisi niciodată, trebuie să înveți mereu și mereu, și să ai capacitatea de a te adapta.

În mintea mea, se scriu mereu articole, mă gândesc la teme ce pot fi abordate, la titluri captivante. Îmi expun gândurile și trăirile, emoțiile, dar și merg pe articole educative. Consider că tot timpul avem ceva de împărtășit, dar și de învățat. Mi-am propus să scriu mai des, și în ultimul timp, mi-a ieșit tot mai bine,

Am făcut o pauză de câteva zile doar pentru că am simțit nevoia de a schimba blogul. Mi-am dorit o temă nouă, modernă, minimalistă, care să mă reprezinte. A fost nevoie de timp pentru toate schimbările tehnice, apoi verificarea tuturor detaliilor, dar îmi place enorm cum arată acum.

Mai citesc oamenii articole de blog?

De câte ori spun că eu scriu pe blog articole, sunt întrebată dacă cineva mai citește acum ținând cont că majoritatea preferă conținutul de pe rețelele de socializare. Există public pentru toate, eu așa cred.

Blogul DeWeekend a fost gândit pentru a oferi articole menite să relaxeze, să amuze, să informeze. Cu timpul, mi-am făcut și eu cont de Instagram, Facebook și TikTok pentru că trebuie să fiu prezentă peste tot. Însă încerc să-mi adaptez conținutul pentru fiecare platformă de socializare în parte. Cererea este diferită.

Pe blog, articolele sunt complexe, nu sunt limitată la număr de cuvinte. Pot să scriu în funcție de cât de inspirată sunt și câtă informație pot să împărtășesc.

În plus, scrisul este ceva ce mă reprezintă, e o mare plăcere a mea, așa că nu voi renunța. Tocmai din acest motiv, am și început să scriu o carte, tare îmi doresc să mă mobilizez să o finalizez cât mai repede.

Sfatul meu!

Cu ani în urmă, puțini au fost cei care au crezut în visul meu, DeWeekend! Iată că ani mai târziu, le pot dovedi că a meritat, că am fost serioasă și am perseverat. Acum e un brand de care eu sunt tare mândră și care mă reprezintă. Am făcut pauze atunci când nu m-am simțit inspirată să scriu. Dar nu l-am abandonat niciodată. Am făcut schimbări atunci când am fost sfătuită că e momentul pentru a fi în tendințe și pentru a funcționa tot mai bine.

Recomandarea mea este să faci ce simți atunci când simți tu că trebuie. Chiar dacă sunt puțini cei care te susțin, să crezi în visul tău și să muncești. Cere ajutor, ține cont de sfaturile celor care au trecut prin ce treci tu acum. Încearcă să înveți, să evoluezi, ține pasul cu realitatea!

Sunt mândră că nu am abandonat niciodată această pasiune a mea de a scrie rezultată din plăcerea de a citi. Pentru mine, lectura a avut și are o mare influență benefică. Voi scrie mereu despre pasiunile mele, voi aborda subiecte pe care simt că trebuie să le dezbat și voi veni mereu cu articole noi și interesante.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *