Sfaturi pentru vacanța ideală în stațiunea Makarska, Croația

Vacanța mea în stațiunea Makarska, Croația

Anul 2020 ne-a dat planurile peste cap. Dar eu nu am renunțat să sper că vom ajunge la mare. Ne-am dorit mult Italia, nu s-a putut. Am reanalizat variantele. Croația a fost pe lista noastră ca a doua variantă. Mai fusesem de două ori, știam că e frumos, așa că a rămas Croația. Stațiunea Makarska este minunată și ne-a rămas la suflet de prima dată. Nu ne tenta altă stațiune sau vacanță pe o insulă. Experimentasem și vacanța pe insulă, a rămas Makarska.

Cazarea am ales-o în urma experienței minunate din 2014. Dacă vom mai merge în Croația, tot Hotel Park vom alege. Bine amplasat, curățenie impecabilă, condiții de nota 10.

Condiții de călătorie

Ne-am bucurat enorm că pentru Croația nu e nevoie de test COVID. Recunosc, îmi era groază de procedura în sine. Am cerut voucherul de la hotel și toate datele sale. Pe site-ul ministerului de externe al Croației, am completat foaia de turist, de acces în țară. Am completat toate datele cerute, date personale, dar și datele locului și perioadei de cazare. Documentul a fost salvat în baza lor de date și l-am printat și eu, pentru siguranță.

Asigurările de vacanță le-am făcut la agenția de turism, TUI Travel. Nu plecăm niciodată din țară fără ele. Mă bucur din suflet că nu am avut niciodată nevoie de ele. Bagajele au fost făcute în scurt timp și am plecat la drum.

Înainte de a ieși din țară, ne-am făcut vigneta pentru Ungaria și ne-am îndreptat spre graniță. Eram convinși că vom avea de așteptat. Îmi și luasem o carte de 700 de pagini. Nu am stat mai mult de 5 minute. Vameșii au verificat actele de identitate și portbagajul, așa cum fac de fiecare dată. Nu purtau măști sau mănuși, nici nu ne-au întrebat unde călătorim.

Drumul România – Ungaria – Croația

În Ungaria, ne-am oprit în mai multe benzinării. Unii angajați purtau mască, alții nu. Totul era normal. Nu am găsit benzinării semnalizate de tranzit, doar la întoarcere. Vigneta pe Ungaria se plătește la benzinării sau gherete. Croația are sistemul de CISTERINA – se plătește pe autostradă în funcție de km parcurși. Am intrat în Croația la 1 am. Vameșa maghiară a verificat actele. Vameșul croat ne-a verificat declarația de turist completată online și ne-a urat vacanță plăcută.

Autostrăzile din Croația sunt impecabile și lejere. Traficul este aproape zero, noaptea, iar peste zi, destul de puțin. Am ajuns la hotel mai repede decât ne-am imaginat și ne-am bucurat de o zi plină la mare!

Makarska

De ce stațiunea Makarska, Croația?

Makarska este o stațiune selectă, îngrijită, sigură. Faleza este lungă, plaja mai îngustă, așa că mai puțin aglomerată. Marea are o culoare unică, este curată, dar cu pietre. Aveți nevoie de pantofi speciali. Numeroase terase au expuse meniul cu preparate culinare delicioase, tradiționale sau internaționale. Am apreciat că au investit în designul teraselor, localurilor. Personalul purta vizieră sau mască, de multe ori, personalizată. Dezinfectantul era peste tot, chiar și pe măsuțe pe alei intens circulate.

În centrul stațiunii, există un centru de mici magazine cu suveniruri. O parte dintre ele erau închise definitiv. Pandemia le-a afectat ireversibil. Prețurile decente pentru o stațiune, în plin sezon.

Prețuri

Cel mai bine e să aveți euro cash la voi. Îi schimbați în kune croate și plătiți cash. Acceptă foarte rar plata cu cardul. Doar în magazine de haine sau restaurante mai selecte. Altfel, preferă cash sau poți doar cash. Bacșișul este sau nu inclus în bon, este specificat, trebuie să fiți atenți.

100 euro – 730 kune – 470 lei

Cafea, cappuccino – 7 – 14 kune

Glob de înghețată – 10 – 12 kune.

Suc la 500 ml – 12-14 kune.

Patiserie tradițională – 8 – 20 kune. Încercați ștrudelul lor cu măr, vișine și gogoașele imense cu ciocolată, vanilie, gem.

O masă de două persoane, în funcție de preparat ales, clasic sau pește/vită, cu/fără alcool – 200 – 450 kune.

Aperol Spritz – 38 – 42 kune. Asta consumam cel mai des.

Suveniruri – cele hand made, tradiționale din piatra lor albă sau lemn de măslin sunt mai scumpe, dar merită, sunt deosebite.

Cisterina – taxa de autostradă – 400 km – 41 euro.

Ospitalitate și amabilitate

Probabil că pandemia a afectat mai mult zona HoReCa. Motiv pentru care am simțit că nu mai sunt la fel de ospitalieri. Oboseala, stresul taxelor, sezonul scurt în Makarska. În unele localuri, mi-aș fi dorit să fie mai amabili, așa cum au fost în 2014 și 2015. De cele mai multe ori, se putea plăti doar cash. Uneori, erai întrebat de la bun început, cum plătești, cash sau cu cardul. I-am înțeles, pandemia aduce criza.

Makarska

Zile de vacanță și răsfăț

Am profitat la maxim de fiecare zi de vacanță. Plajă și lectură pe șezlong. Cafea și răsfăț culinar, fără a mai număra calorii. Seară de seară, căutam localuri noi, cu preparate culinare unice. Soțul meu este gurmand, așa că el făcea documentarea. A ales bine de fiecare dată. Am avut parte de cine deosebite. Merită, în vacanțe, să uitați de diete și să testați ceea ce oferă bucătăria acelei țări.

Stațiunea Makarska este destul de lungă. Noi ne aflam, cumva în mijlocul ei. Seara, ne plimbam în sus și în jos pentru a ne bucura de peisaje deosebite. Portul din Makarska este tare frumos, locul ideal pentru a admira ambarcațiuni de lux, aparte.

Makarska

Mă bucur că și anul acesta am reușit să mergem la mare. Sunt recunoscătoare pentru minunata vacanță în stațiunea Makarska. A fost exact ce aveam nevoie după nebunia din ultimele luni!

Sfaturi pentru vacanța ideală în stațiunea Makarska, Croația

15 thoughts on “Sfaturi pentru vacanța ideală în stațiunea Makarska, Croația”

1. Ai avut parte de o vacanță frumoasă, plină de peisaje minunate.
    Croația este și pe lista mea de destinații, dar poate la anul, acum merg în locuri cât de cât apropiate de casă

2. sa stii ca am vazut ca Croatia este oricum o destinatie tot mai cautata de cativa ani. Si, din ce-am vazut pe internet, are si de ce. Este o tara super frumoasa, curata, civilizata.