Care sunt principalele optimizări SEO necesare unui magazin online pentru creșterea vânzărilor

Care sunt principalele optimizări SEO necesare unui magazin online pentru creșterea vânzărilor

Google procesează peste 3.5 miliarde de căutări în fiecare zi, conform internetlivestats.com. Gigantul motor de căutare a devenit o parte semnificativă a vieților noastre, facilitând legătura dintre cei care oferă bunuri și servicii și potențialii clienți.

Acest număr imens de căutări este o oglindă a dimensiunii pieței pe care o oferă Internetul. Însă, odată cu creșterea numărului de utilizatori, a crescut și numărul de oferte. Online-ul a oferit șansa multor businessuri de a se dezvolta mai mult decât s-au gândit chiar și dezvoltatorii lor. Cunoscutul startup Airbnb, de exemplu, a ajuns de la un business de dimensiuni mici la o companie care valorează miliarde de dolari.

Acest format de afacere a devenit realizabil datorită modului în care oamenii au ajuns să folosească Internetul. Antreprenorii au observat asta și au început să caute soluții pentru a deveni vizibili și în mediul virtual. O oarece relație de cauzalitate s-a stabilit între nevoile oamenilor, ofertele antreprenorilor și funcționalitatea motoarelor de căutare.

            SEO – ce înseamnă și cum a apărut

În lupta pentru vizibilitate, a apărut și serviciul SEO, un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizare pentru motoarele de căutare). Chiar și acest serviciu a devenit o oportunitate pentru antreprenori, care au observat nevoia businessurilor de a se poziționa pe prima pagină de rezultate a motoarelor de căutare.

La începuturile SEO, era mult mai simplu să te poziționezi pe prima pagină a Google. Însă, cu timpul, au evoluat atât exigențele pieței, cât și ale motoarelor de căutare, ceea ce a complicat puțin regulile jocului. Acesta este momentul apariției agențiilor SEO. Pe baza cunoștințelor de marketing și a analizei cerințelor Google, acestea oferă soluțiile potrivite pentru ca businessul tău să devină vizibil în online în cel mai eficient mod posibil.

Pentru ca un site să fie unul dintre primele rezultate pentru cuvintele cheie pe care le vizează businessul respectiv, o firmă SEO va desfășura o campanie de promovare. Această campanie presupune două părți principale: o parte care presupune o serie de măsuri tehnice (numită SEO on-page) și o parte de link building.

           Optimizările tehnice necesare site-ului pentru ranking mai bun

SEO on-page presupune o serie de audituri tehnice și implementarea acestor recomandări. Este indicat ca aceste măsuri să fie luate încă de la lansarea site-ului, întrucât este mult mai benefic pentru indexarea acestuia de către Google. Aceste măsuri vizează următoarele aspecte:

  • structura URL-urilor (modul în care sunt construite acestea are un impact major asupra indexării);
  • meta titlurile și meta descrierile (construirea de meta titluri și meta descrieri atractive unice și atractive pentru utilizatori);
  • tag-urile headings (aceste tag-uri joacă rolul unui adevărat ”schelet” al paginii, furnizând motorului de căutare informații importante despre subiectul paginii respective);
  • tag-urile alt ale imaginilor (acesta reprezintă o scurtă descriere a imaginilor, facilitând indexarea și categorisirea acestora);
  • implementarea corectă a paginației (o implementare incorectă poate genera probleme precum conținut duplicat sau slab);
  • gestionarea corectă a produselor care au ieșit din stoc și a erorilor 404 (crearea unei pagini 404 personalizate și redirecționarea produselor care nu vor mai fi comercializate niciodată fie spre categoria părinte, fie spre un produs similar);
  • implementarea de date structurate (datele structurate au rolul de a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul și structura unui site).

Link building, sau cum devii din ce în ce mai vizibil

Operațiunea de link building presupune atragerea de backlink-uri către site-ul propriu. Pentru a fi eficientă, este recomandat să se întreprindă următoarele măsuri:

  • publicarea de comunicate de presă (au rolul de a crește notorietatea brandului);
  • analiza profilului de backlink-uri a principalilor competitori (în acest mod, se pot identifica surse și oportunități de link building);
  • identificarea influencerilor din nișă (este esențial să se identifice influencerii din nișă deoarece comunitățile lor reprezintă o piață foarte bună pentru serviciile sau produsele oferite de businessul în cauză);
  • stabilirea unui plan de outreach (outreach-ul presupune, în linii mari, identificarea și contactarea publicațiilor relevante cu scopul de a atrage backlink-uri).

Așadar, întregul proces de promovare SEO este destul de complex. Dar cum spun și cifrele, primele 5 rezultate primesc 67% din clickuri, ceea ce îl face cel puțin demn de a fi luat în considerare pentru a deveni vizibil. Este recomandat să ai niște parteneri în lupta pentru primele poziții. Apelând la serviciile unei agenții SEO beneficiezi nu doar de ajutor, ci și de experiența acestora în rankingul pe paginile motoarelor de căutare.

13 thoughts on “Care sunt principalele optimizări SEO necesare unui magazin online pentru creșterea vânzărilor”

  1. Am fost brusc lovita de necesitatea cunoasterii notiunilor de SEO in momentul in care am decis sa im cresc blogul si am constatat ca e un domeniu foarte complex mai ales ca algoritmii google se schimba mereu.

    Reply
  2. toate detaliile astea sunt importante si pentru noi, ca bloggeri, nu doar pentru un magazin online. Iti spun eu care, dintr-o greseala ce tinea de structura linkurilor de pe blog am pierdut mult trafic venit din Google. Pentru 2018 chiar am in plan sa apelez la o firma care sa imi optimizeze blogul.

    Reply
  3. 3.5 miliarde de cautari in fiecare zi??? wow… habar nu am despre SEO , parca nu imi intra in cap deloc, nimic, dar sincer, nici nu am rabdare sa ma documentez, nu mai am rabdare sa invat. Cred ca si varsta e de vina :))

    Reply
  4. E un domeniu care trebuie cercetat cu atentie, notiunile de SEO sunt foarte complexe si mereu se modifica in functie de motoarele de cautare. Clar in acest domeniu trebuie apelat la specialisti!

    Reply
  5. As mai adauga relevanta si autoritatea siet-ului. Relevanta se raporteaza la cuvintele sau frazele pe care le cautam noi, denumite keywords, iar autoritatea se calculeaza in functie de marimea si popularitatea site-ului

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.