Cum să faci publicitate care să vândă produsele
Să zicem că astăzi de dimineață ai început să lucrezi pentru agenția mea și ai trecut pe la biroul meu să îmi ceri sfatul. Îmi cer scuze pentru simplificarea excesivă a unora dintre subiectele complicate și pentru obsedanta grijă a stilului meu: cea a conciziunii. Și eu și tu suntem grăbiți.
Primul lucru pe care trebuie să ți-l spun este că s-ar putea să nu îți dai seama cât de mare este diferența între o reclamă și alta.
O reclamă proastă poate de fapt să reducă vânzările la un produs. De aceea noi îți recomandăm să apelezi la diferite campanii de sms marketing, email marketing sau să achiziționezi o bază de date cu liste firme. Aceste campanii nu se adresează oricărei persoane, ci sunt selectați clienții potențiali, care îndeplinesc anumite cerințe care le recomandă ca și cumpărători, iar în ceea ce privește lista firmelor din România, aceasta conține info firme actualizate. Scopul principal al acestei tehnici de promovare este creșterea pe termen scurt a vânzărilor.
Într-o cercetare de piață s-a descoperit că pentru o anumită marcă de bere consumul era mai scăzut în cazul acelora care își aminteau reclama decât în cazul celor care nu și-o aminteau. Producătorul mărcii cheltuise milioane de dolari pe o reclamă care nu îi vindea berea.
Uneori mă întreb dacă nu cumva există o conspirație tacită între consumatori, mass media și agenți pentru a evita supunerea reclamelor la astfel de teste usturătoare. Toți cei implicați au un interes îndreptățit în prelungirea mitului conform căruia toate reclamele cresc vânzările până la un punct. Nu este adevărat.
Faceți-vă temele
Nu ai nicio șansă să produci reclame reușite dacă nu începi prin a-ți face temele. Întotdeauna am considerat acest lucru ca fiind extrem de obositor și monoton, dar nu există înlocuitor pentru el.
Mai întâi, studiază produsul pentru care vei face reclama. Cu cât știi mai multe despre el, cu atât cresc șansele de a veni cu o idee inspirată pentru a-l face să se vândă.
Nu pot decat sa fiu de acord cu ce spui tu! Cu cat cunosti mai bine produsul, cu atat ai sanse sa il vinzi mai repede!
În vară discutam cu soțul meu legat de o reclamă pe care vrem să o inițiem pentru una dintre firme. Ajunsesem la concluzia că puțin brain storming nu strică mai ales când știi exact ce vrei să obții. Este, însă, adevărat că e foarte important să apelezi la specialiști dacă vrei să obții ceva de calitate și cu efect puternic.
asa cam stiu eu dar daca e sa vand ceva… mai greu, nu le am si pace 🙂
Un articol super fain! Multumim pesntru sfaturi!
Pai, nu stiu, dar apropo de ultima parte a articolului tau, nu e obligatoriu ca daca vad o reclama, sa si cumpar produsul respectiv. Pt mine reclama e ceva ce ma informeaza, uneori, cumpar, dar daca reclama e agresiva (data foarte des, sau genul acela cu “suna acum”), nici de-a naibii nu scot banul din buzunar pt acel produs.
Reclama….sufletul comertului :))), e foarte importanta in vanzari 🙂
Nu degeaba se spune ca reclama e mama comertului. Chiar am vazut reclame foarte bune, dar si altele foarte proaste. Pe semne ca nu s-au informat.
Sfaturi foarte utile, recunosc ca eu nu ma pricep foarte bine la reclame, insa ele sunt esentiale pentru vanzari.
destul de interesant, e bine de stiut in perspectiva
Foarte bun sfatul asta cu temeile care trebuie facute in orice domeniu. Nu ai cum sa creezi o campanie de publicitate fara a-ti cunoaste foarte bine publicul, concurenta si fara a fi perfect constient de avantajele pe care produsul tau le are in fata altora.
Am citit destul de multe despre cum sa-ti faci publicitate iar prietenul meu chiar a cumparat o lista de firme, recunosc insa ca pana acum nu le-am folosit.
Eu nu prea sunt genul care sa cumpere dupa reclama, dar daca imi place iau oricum. Insa nu-mi plac reclamele acelea nesuferite date de zeci de ori pe zi 🙁
Nu intotdeauna reclamele au succesul scontat si asta am vazut-o la firme mari. Cred ca de vina este lipsa de comunicare dintre specialistii in marketing si consumatori si fac campaniile fara a avea un studiu aprofundat.
Cred ca este foarte important sa-ti” faci temele” atunci cand vrei sa vinzi un anumit produs. Alfel risti sa primesti intrebari si sa nu stii clar un raspuns.Apoi scade increderea celui care vrea sa cumpere.