» Home » Sanatate » Sfecla rosie si beneficiile asupra sanatatii

Sfecla rosie si beneficiile asupra sanatatii

sfecla rosieSfecla rosie este o leguma de la care se poate folosi atat radacina cat si frunzele pentru gatit. Cei mai multi suntem obisnuiti la sfecla cu aceea culoare rosie – purpurie a radacinilor sfeclei. Aceste radacini sunt atat dulci cat si sarate in acelasi timp. Atat frunzele cat si radacina sunt bogate in nutrienti si au proprietati medicinale foarte bune.

In secolul al XIX lea s-a descoperit ca din sfecla se poate extrage zahar, si imediat a devenit o legume apreciata, de valoare. USA, Rusia, Franta, Polonia si Germania sunt la ora actuala cei mai mari producatori de sfecla rosie.

Betacianina este pigmentul care da acea culoare deosebita sfeclei, si o face sa aiba proprietati antioxidante foarte puternice. Studiile au demonstrat ca sfecla rosie folosita cu regularitate in dieta poate furniza protectie impotriva oxidantilor datorati stresului.

Beneficiile consumului de sfecla rosie asupra organismului sunt scaderea colesterolului, o mai buna functionare a ficatului si previne aparitia cancerului.

Previne bolile de inima – fibrele din sfecla rosie s-au aratat ca au capacitatea de a scadea colesterolul. Intr-un studiu realizat pe sobolani, determinat de hipertensiune, o dieta pe baza de fibre din sfecla rosie a dus la o reducere a serului de colesterol si scaderea nivelului trigliceridelor si o crestere semnificativa a colesterolului HDL. Aceasta dieta pe baza de fibre de sfecla rosie a avut ca si efect si scaderea colesterolului continut in aorte.

Un ficat sanatos - sfecla rosie contine agentul bioactiv betanina, care asigura buna functionare a ficatului. Cand ficatul functioneaza in conditii bune, grasimile sunt distruse eficient, ajuta la scaderea in greutate, si previne oboseala si starea de greata.

Previne aparitia cancerului – teste preliminare au aratat ca daca bei suc de sfecla rosie, poti preveni aparitia cancerului de piele si la plamani. Alte studii au aratat ca sucul de sfecla rosie inhiba formarea celulelor canceroase datorita componentilor numiti nitrosamine.

beetroot-juiceNutrienti - sfecla rosie este o foarte buna sursa de calciu, fier, vitamina A si C. Sfecla rosie este o excelenta sursa de acid folic. Ele reprezinta o foarte buna sursa de fibre, magneziu si potasiu.

Sfecla rosie este leguma ideala pentru cei ce sufera de anemie. Prezenta fierului si magneziului in sfecla ajuta la formarea sangelui. Consumul zilnic de suc de sfecla rosie ajuta la rducerea tensiunii.

Asupra sistemului nervos – sfecla rosie s-a dovedit ca ajuta la imbunatatirea si rezistenta celulelor nervoase.

Asupra pielii – sfecla rosie este un bun remediu pentru tratarea bolilor de piele. Poti sa fierbi cateva bucati de sfecla rosie, iar apa in care a fiert poate fi folosita pentru tratarea inflamatiilor, pustule.

Indeparteaza matreata – fa-ti un decoct din sfecla rosie si amesteca-l cu putin otet. Apoi aplica aceasta mixtura pe scalp si asta te va ajuta sa scapi de matreata.

Afrodisiac – sfecla rosie este bogata in bor si corpul nostru are nevoie de el pentru a furniza hormoni sexuali. Aceasta creste dorinta sexuala.

Esti constipat ? Sfecla rosie are un continut ridicat de fibre si va actiona ca un laxativ.

Un pahar de suc de sfecla rosie poate tine la distanta atat de multe boli. Fug la piata sa imi iau niste sfecla !

Despre autor

Mereu optimistă şi cu zâmbetul pe buze! Pasionată de lectură, cultură, sănătate, excursii! Ador să gătesc şi să inventez fel de fel de reţete, prefer să citesc o carte decât să mă uit la televizor, prefer să mă plimb pe jos decât cu maşina, prefer să zâmbesc decât să fiu tristă ! Citatul care mă face să zâmbesc în fiecare dimineaţă “Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling face. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.” Ashley Smith

Articole scrise : 861

Comments (1)

Comentează

© 2011 Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

Citește mai multe:
Limbajul vorbirii – Arta conversaţiei – Allan Pease, Alan Garner, 1994

Am fost învăţaţi să pronunţăm cuvinte, să formăm fraze, dar nu am fost învăţaţi să comunicăm eficient cu ceilalţi. În...

Închide
Scroll to top